Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Misschien moet ik dan een tussenoplossing nemen: in plaats van een licht en een zwaar setje wielen, één enkele set met minder zware velgen die toch stevig zijn? Welke zouden hiervoor in aanmerking komen?
PS: en ik wil ook graag zelf de wielen bouwen.nicolevelo schreef: ↑wo 02 jun, 2021 22:17Misschien moet ik dan een tussenoplossing nemen: in plaats van een licht en een zwaar setje wielen, één enkele set met minder zware velgen die toch stevig zijn? Welke zouden hiervoor in aanmerking komen?
Ter info wil ik ook nog meegeven dat het een zeer sterk en vrij zwaar frame is (staal).
Mja neem het risico liever niet, te veel scheuren gezien met Mavic...Aziraphale schreef: ↑do 03 jun, 2021 10:08Waarom niet? De complete wielen zou ik momenteel met een boog omheen lopen, maar de Open Pro en CXP velgen zijn nog steeds prima.
Kan, scheelt iets t.o.v. de Sputnik, ik zou de DT Swiss R460 ook overwegen, 110kg max, 460 gram...nicolevelo schreef: ↑wo 02 jun, 2021 23:16Is de Ryde Zac2000 iets? (Het is een kluwen voor mij al die soorten velgen, en spaken)
Je mag tevreden zijn met die conclusie. Hij klopt.
Nuchter blijven. Een Fulcrum Racing Zero (racewiel, set <1500 gram) mag al 120kg hebben. Dat is mezelf met kleren aan + fiets (compleet) + 10kg bagage + 20 liter water voor onderweg.
Wordt een band breder en minder hoog op zo'n brede velg?
Waarom zou deze 3x zo dure velg beter zijn?ErikB81 schreef: ↑do 03 jun, 2021 11:51Van DT swiss heb de de 535, erg vergelijkbaar met zac2000 in gewicht en prijs, maar met een hogere maximale belasting (140kg tegen 110kg). En de DT swiss tk540 is weer 60g lichter per wiel en iets smaller (540g, 130kg max, 18mm intern), maar ook gelijk bijna 3x zo duur.