Zouden die echt niet qua wanddikte e.d. verschillend zijn? Het zou toch wel heel vreemd zijn om een stevige vakantiefiets waar je je hele hebben en houden aan kunt hangen ook als gravelfiets aan te prijzen?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zouden die echt niet qua wanddikte e.d. verschillend zijn? Het zou toch wel heel vreemd zijn om een stevige vakantiefiets waar je je hele hebben en houden aan kunt hangen ook als gravelfiets aan te prijzen?
Dat is toch wel heel kort door de bocht, juist in de auto-industrie zorgen de economies-of-scale ervoor dat je zo'n complex apparaat aan zachte prijzen kunt verkopen. Wat is er nu custom aan die Santos? Het frame bestaat uit rechte buizen, geen complexe hydroformed tubes, en de dropouts kunnen gelasercut worden uit vlakke plaat. Van de drivetrain wordt geen enkel onderdeel door Santos gemaakt. Ik ben er zeker van dat één framebouwer een soortgelijke fiets kan maken aan een competitieve prijs.Mr. Z schreef: ↑ma 12 apr, 2021 23:55Bij auto's zijn nog maar weinig unieke dingen, motor en onderstel worden door veel modellen en merken gebruikt, alleen wat cosmetische dingen zijn uniek en er valt weinig custom te maken, van dit model zullen er veel meer verkocht worden dan een custom made fiets.
Van iemand die in professionele context "vindt ik" schrijft loopt ik gillend weg en koopt ik NIETS ;pJurr schreef: ↑di 13 apr, 2021 12:06Volgens Santos is dat niet vreemd, anderen vinden het slechts bijzonder.
Ik zag het toen ik het topic opende al. Het is nu ook bevestigd vanuit Santos.
Screenshot van de Santos Facebook pagina, de reacties onder de Gravelmaster foto:
20210413_120500.jpg
Maar ja, welke zijn nu die andere drie? Cross Lite en 4.29, welke nog meer?
Ja maar die heeft geen Rohloff. Wel een heel mooie fiets!
Bedoel je dan S-Works? Dan praat je wel over het meest luxe racefietsmodel van een al heel duur merk.
Moooi... mis alleen wel de triple mounts op frame en voorvork
Het schakelsysteem van Cinq waarmee je vanaf de remhendels je Pinion kunt schakelen is slecht leverbaar. Er staat al een tijd 2023 staat. Aldus Pilot dealer Saint Christopher:
Het Cinq schakelsysteem werkt alleen met de 12-speed versie, niet met de 18 speed. Ondanks de voorraad issues heb je dan later nog wel deze optie.
De Gravelmaster komt met Rohloff en gebruikt daarvoor de Gebla box. Volgens mij waren de SRAM shifters moeilijk leverbaar en de Campagnolo shifters wel gewoon, maar ik denk dat nu alles weer gewoon leverbaar is. Overigens kost die Cinq shifter E600 extra, standaard is een eigen Pilot fabrikaat (E600 extra voor een andere shifter, dat zijn ook wel prijzen).Jurr schreef: ↑ma 25 okt, 2021 14:32Het schakelsysteem van Cinq waarmee je vanaf de remhendels je Pinion kunt schakelen is slecht leverbaar. Er staat al een tijd 2023 staat. Aldus Pilot dealer Saint Christopher:
viewtopic.php?p=401710#p401710
Santos heeft er misschien wat meer op voorraad genomen en kan daarom nog leveren?
Het Cinq schakelsysteem werkt alleen met de 12-speed versie, niet met de 18 speed. Ondanks de voorraad issues heb je dan later nog wel deze optie.
Tevens is de Q-waarde van de C-line smaller dan die van de P-line, wat maakt dat je cranks dichter bij elkaar staan.
18 stappen zijn er wel een hoop, dat heeft niet ieders voorkeur. De range verschilt dan weer niet zo gek veel tussen een 12 en een 18 speed. En zo'n C-line heeft wel een handige aftapplug onderaan voor de oliewissel waar die bij de P-line ontbreekt, daar heb je toch eenmaal per jaar voordeel van