door
Adieu » do 15 apr, 2021 20:22
Ik kan het toch niet laten om nog even wat aan te halen... ik lees in een
ander draadje hier op het forum:
" je hoeft nauwelijks te trappen, alleen de pedalen rond te bewegen en je rijd al weg met een snelheid die je normaal alleen
zou krijgen als je hard op de pedalen staat. Ik ben al wat ouder (54)"
Ja sorry hoor, maar dat vind ik zo'n flauwekul excuus om je fiets om te bouwen naar elektrisch of om over te stappen op een elektrische fiets, als je verder helemaal gezond bent en niks van dien aard mankeert dat gewoon fietsen nog gewoon moet kunnen.
Wat is er dan in vredesnaam mis met het feit dat je niet nauwelijks hoeft te trappen op een gewone fiets, maar juist een beetje gezonde inspanning moet leveren? En waarom zou je dan ook niet even op de pedalen staan om met een bepaalde snelheid weg te rijden op een gewone fiets?
En dan ook nog massieve banden... om maar geen moeite te hoeven doen om een keer een bandje te moeten plakken?
Ik zou zeggen: sloop die 5 kg zware accu eraf en die andere rommel ook, een paar goede luchtbanden erop en lekker lichter gaan fietsen op eigen kracht. Niks mis mee.
En dan: "ik ben al wat ouder (54)".... kom op zeg, ik heb net een nieuwe gravelbike gekocht om èn relaxed te kunnen fietsen èn me helemaal in het zweet te trappen om me moe en voldaan op te frissen onder de douche. Een beetje sporten kan geen kwaad toch, op deze leeftijd?
Ik realiseer me daarbij wel dat ik gezond ben en geen ongemakken heb om dit te kunnen (blijven) doen en een ander wellicht niet.
Ik wil hier niemand mee tegen de schenen schoppen, maar wel mijn grootste verbazing uiten.
En als het gaat om iemand met dusdanige lichamelijke beperkingen dat diegene er alleen maar mee geholpen is om over te gaan naar een elektrische ondersteuning, dan heb ik niks gezegd