Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 845 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34683 berichten
JanH schreef:
di 09 mar, 2021 11:17
Foto genomen vanaf het pont Maassluis Rozenburg?
Ik heb in 1965 en 1973 met m'n fiets van deze pont gebruik gemaakt, maar veel te lang geleden om het omliggende landschap te herkennen, wat nu behoorlijk veranderd is.
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 13:21
100% correct! Knap gevonden. Beurt naar jou.
Met als startpunt "pontje in haven Amsterdam / Rotterdam" was deze snel gevonden.

Nieuwe opgave:
Knipselo.JPG
JanH schreef:
di 09 mar, 2021 16:17
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 13:21
100% correct! Knap gevonden. Beurt naar jou.
Met als startpunt "pontje in haven Amsterdam / Rotterdam" was deze snel gevonden.

Nieuwe opgave:
Knipselo.JPG
Ziet erg Duits uit, het metselwerk ziet er wat fris uit, dus geen hoge ouderdom. Een paar uur gezocht naar "Doppeltürmekirchen in Deutschland" of/oder "Zweiturmkirchen in Deutschland" op Google afbeeldingen gezocht, maar niks gevonden. Ik heb stellig de indruk dat de lijst zelf ook niet volledig kan zijn. Kerken met twee torens, die ik in Goslar en Gransee heb gefotografeerd, staan er namelijk niet bij. Zelfs ook aan Polen en Tsjechië gedacht, aangezien een deel daarvan vroeger Duits grondgebied was.
Klak, dan maar de computer uitgezet!
Je kunt het beperken tot Duitsland.
Ik denk Sint-Martinuskerk in Olpe.
Dat is goed!. Jij bent.
Nieuwe ronde dan:
fietspad.jpg
Ik weet een paar van die dingen op de foto langs de Zuid-Willemsvaart maar die zijn het niet. Het ziet me er ook wat keurig uit voor België.
Ik meen wel een blauw Belgisch knooppuntbordje te zien.
Ik moest iets verder fietsen dan anders...
Ketellapperstraat, Bocholt, België dan maar?
Morgen nieuwe foto, als ik het goed heb.
Is (bijna*) helemaal goed Leon. De nieuwe foto is van jou.

* Ketellappersstraat
O, ze hebben daar meer dan één ketellapper.
Next. Waar is dit?
Afbeelding
Leon schreef:
wo 10 mar, 2021 09:00
O, ze hebben daar meer dan één ketellapper.
Next. Waar is dit?
Aan de letters receptie boven de ingang te zien in Nederlandstalig gebied. Ziet er jeugdherberg-achtig uit, ik ken alle panden van Stayokay en VJH. Maar kan ook een huis van Nivon zijn, het ronde logo rechts lijkt er wel wat op, tenzij die geblurd is. Geen idee....
Hier?
https://www.google.nl/maps/@51.5680114, ... 312!8i6656
Natuurvriendenhuis Morgenrood
Scheibaan 15
5062 TM Oisterwijk

Met dank aan Martin :wink: . Zoeken op "receptie nivon" gaf de oplossing.
Klopt.
Als ik een foto van een jeugdherberg plaats kan ik de beurt natuurlijk ook meteen aan Martin geven. :D
Jij ben Jan.
Leon schreef:
wo 10 mar, 2021 11:47
...
Als ik een foto van een jeugdherberg plaats kan ik de beurt natuurlijk ook meteen aan Martin geven. :D
...
Het zoekalgoritme van Martin is getraind op en geoptimaliseerd voor jeugdherbergen, molens en bouwstijlen, en dan mis ik vast nog wel onderwerpen. Maar vlak ook niet uit zijn fotografische geheugen voor het grote aantal locaties waar hij de afgelopen decennia is geweest, en daarvan nog de datum, tijdstip en het weerbericht weet, of in elk geval ergens heeft vastgelegd. Bij elkaar is dat toegang tot een hoop kennis. Daarmee vergeleken voel ik me dan omgevingsonbewust.
Ik ben ook zwaar onder de indruk van Martin's kennis en geheugen. Ik herinner mij een locatie alleen als ik òf er vaak langs fiets, òf ik er een foto van heb. En als ik een foto heb weet ik vaak de locatie niet
Zo ook onderstaande foto: moest zelf zoeken waar ik deze heb gemaakt.

Nieuwe opgave:
Knipselg.JPG
Hier?
Nabij Rekken, in de diepe krochten van de Achterhoek
https://goo.gl/maps/Ekx3UAXUAfueLkAa6
Alweer de Achterhoek, wel dichtbij Twente. Gemakkelijk voor jou natuurlijk.
Antwoord is goed. Jij bent.

Edit: ik zie dat de foto van Google maps de foto situeert in Duitsland, is toch echt Café Rotering in Nederland.
Ach ja, waar leg je de grens...

Nieuwe opgave:

crossroads.JPG