Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 844 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34237 berichten
Vanwege die 280 km @JanH
Ik zoek het ditmaal ook eens wat verder weg, een kleine 1100 km van huis.
Een verassend mooie streek waar ik nog niet eerder was en die ik afgelopen september 'ontdekte'.
Wie weet hoe het dorp heet.
20200910_1111_DSC2191_J9110 (Medium).JPG
Sorry, beetje scheef.
Hmm, dat was dan een onbedoelde hint. Die 280km sloeg op de afstand van mijn huis naar Beesel...
Zo beter?
20200910_1111_DSC2191_J9110 (Medium).JPG
Maar daar wemelt het wel van erg veel "città collinari italiane". Geen idee....
Hoe doe je dat @Martin. Ik heb de foto in portret op m'n computer staan, maar hij maakt een draai.
Ik werk me een slag in de rondte om het recht te krijgen.

Om het makkelijker te maken.
Le village est situé quelque part en France.
Poppink schreef:
ma 08 mar, 2021 23:01
Vanwege die 280 km @JanH
Ik zoek het ditmaal ook eens wat verder weg, een kleine 1100 km van huis.
Een verassend mooie streek waar ik nog niet eerder was en die ik afgelopen september 'ontdekte'.
Dan moet het wel ergens in de Vercors zijn.
JanH schreef:
di 09 mar, 2021 06:25
...
Ik zoek het ditmaal ook eens wat verder weg, een kleine 1100 km van huis.
...
Bedoel je 'as the crow flies' of de werkelijke fietsafstand? In het eerste geval moet het dan wel aan de noordkant van de Pyreneeën zijn, want als ik een rechte lijn vanuit omgeving Delden (?) trek kom ik op grofweg de lijn Pau-Perpignan uit. Het landschap doet echter meer aan de Drôme of Ardèche denken. Kortom: hoe kom je aan de afstand van 1100 km?

Het is trouwens een pittoreske gelegen dorpje. Ik krijg weer helemaal zin in fietsvakantie zo!
Ik baseerde mijn suggestie op een eerder Raad plaatje! van Poppink en de Google routes Delden-Vercors :)
https://www.google.nl/maps/dir/Delden/V ... !3e1?hl=nl
Is dat niet Antraigues-sur-Volane? Een karakteristiek dorpje in de bergen van de Ardèche.

‘Pourtant que la montagne est belle’, zo zong Jean Ferrat over de omgeving van Antraigues-sur-Volane in de Monts d’Ardèche. De Franse zanger vond het er zelfs zo mooi dat hij er zijn woonplaats van maakte. Mede dankzij zijn betrokkenheid groeide Antraigues uit tot een gezellig kunstenaarsdorpje. Kunst en prachtige natuur, een gouden combinatie waarop Antraigues zich maar al te graag laat voorstaan.

In 2014 belandde het relatief onbekende Antraigues nog zomaar op de vierde plek bij een verkiezing van meest geliefde dorpjes van Frankrijk. En dat is niet gek, bedenk ik me als ik het dorp binnenrijd. Het ligt op een klein buitje in het dal van de Volane, en heeft alles wat je je bij een oud Frans dorp voorstelt: een kerkje dat boven het dorp uitsteekt, een gezellig plein met terrasjes en een aantal leuke winkeltjes en ateliers.
Slimme 🦊 !
Ik bewonder de speurzin van de mensen op dit forum.
Een kleine 1100km volgens Google op de fiets en met het vaste voornemen om het plaatsje komende zomer op de fiets aan te doen.
De beurt is aan jou.
Screenshot_20210309-093704.png
Je moet nu eenmaal vossen met vossen vangen.
De volgende; een karakteristiek Hollands vergezicht met dito lucht. Vanaf waar genomen?
1.jpg
Poppink schreef:
di 09 mar, 2021 01:18
Hoe doe je dat @Martin. Ik heb de foto in portret op m'n computer staan, maar hij maakt een draai.
Ik werk me een slag in de rondte om het recht te krijgen.
Ik heb er ook geen verklaring voor. In mijn bestanden staan de foto's normaal staand bij portrait en liggend bij landscape. Ik heb jouw foto gekopieerd naar mijn bestand Afbeeldingen en daar was hij inderdaad 90 graden verkeerd-om. Ik heb hem op Adobe Photoshop weer recht geroteerd en teruggeplaatst in onze Forum. Als hij op mijn PC liggend was weergegeven, moest er toch iets mis zijn. Natuurlijk is deze foto daarna uit Afbeeldingen verwijderd.
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 09:52
Je moet nu eenmaal vossen met vossen vangen.
De volgende; een karakteristiek Hollands vergezicht met dito lucht. Vanaf waar genomen?

1.jpg
De Rhein ergens in Duitsland?
Nee, in Holland.
Foto genomen vanaf het pont Maassluis Rozenburg?
https://www.google.nl/maps/@51.9135467, ... 376!8i2688
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 10:36
Nee, in Holland.
Hoe kan dat nou, want ik zie aan de horizon heuvelachtige contouren, veel de hoog voor duinen.... :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 mar, 2021 11:26
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 10:36
Nee, in Holland.
Hoe kan dat nou, want ik zie aan de horizon heuvelachtige contouren, veel de hoog voor duinen.... :roll:
Laat je niet foppen door wolken.

maxresdefault.jpg
Bron: https://www.youtube.com/watch?v=3bZEv9Daj2o&t=80s. 'Awesome drone video grootste schip ter Wereld, de Pioneering Spirit'
Poppink schreef:
di 09 mar, 2021 01:18
Hoe doe je dat @Martin. Ik heb de foto in portret op m'n computer staan, maar hij maakt een draai.
viewtopic.php?f=23&t=34714 Helaas gaat die discussie al bij het derde bericht off-topic :( , maar zie de openingspost. Let op: de Verkenner in Windows kon voorheen foto's echt roteren maar in Windows10 roteert hij alleen zijn eigen voorvertoning, naar ik heb begrepen. De foto is dan dus niet écht geroteerd, daarom het advies om de foto in een fotoprogramma te openen en te draaien.

Groetjes,

Carl
willem.m schreef:
di 09 mar, 2021 12:06
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 mar, 2021 11:26
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 10:36
Nee, in Holland.
Hoe kan dat nou, want ik zie aan de horizon heuvelachtige contouren, veel de hoog voor duinen.... :roll:
Laat je niet foppen door wolken.


maxresdefault.jpg

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=3bZEv9Daj2o&t=80s. 'Awesome drone video grootste schip ter Wereld, de Pioneering Spirit'
Dus ik werd lekker op het verkeerde (fiets)been gezet.... :wink:
JanH schreef:
di 09 mar, 2021 11:17
Foto genomen vanaf het pont Maassluis Rozenburg?
https://www.google.nl/maps/@51.9135467, ... 376!8i2688
100% correct! Knap gevonden. Beurt naar jou.
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 mar, 2021 11:26
Vos schreef:
di 09 mar, 2021 10:36
Nee, in Holland.
Hoe kan dat nou, want ik zie aan de horizon heuvelachtige contouren, veel de hoog voor duinen.... :roll:
Het zal de smog zijn want wat daar allemaal de lucht in gaat..