Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 818 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35073 berichten
renel schreef:
ma 15 feb, 2021 12:38
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 feb, 2021 12:19

Hier is de volgende en uiteraard niet in Nederland.


Brugbogen.jpg
Is het de Storstrøm Bridge?
Hoe heb je zo snel gevonden? Ook daar geweest? In het Deens: Storstrømsbroen. Letterlijk vertaald: grote stroom brug. Bij Vordingborg, komend vanuit Falster. Oude foto, want ik was in 1975 onderweg naar Noorwegen, 1629 km in drie weken. Het was een hete zomer! Slechts één dag regen gehad.
Aan de kant van Sjælland maakte de brug een bocht naar links. Toen ik daar omlaag aan het afdalen was, zag ik een daar een blauwe Renault 16 met een lekke band staan. Best gevaarlijk, zo’n obstakel in de bocht en door het hoge hek langs het fietspad konden de andere automobilisten hem niet zien staan! De bestuurder was bezig om de band te verwisselen. Vlakbij mij stond er toevallig een oud olievat. Ik rolde hem naar een plek tegen het hek ter hoogte van die Renault en ik ging daarop staan om het verkeer te regelen. Alleen zo kon men mij makkelijker zien, om de auto’s bij beurten richting Vordingborg en richting Guldborg te laten passeren. Even later kwam er een politieauto aanrijden. De dienstdoende agent begreep mijn hulpvaardigheid en nam mijn taak nadien over. Als beloning kreeg ik ook nog tien Dansk kronor van hem! Voor die tijd een behoorlijk bedrag, precies goed voor een overnachting op een Deense jeugdherberg. Met een erg voldaan gevoel fietste ik door Vordingborg, de grootste plaats op mijn route naar Køge.

De volgende is voor jou.
Ik ben er nooit geweest, gewoon ambachtelijk gegoogled.

Nieuwe ronde:
tramstraat.jpg
De tovenaar schreef:
ma 15 feb, 2021 12:42
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 feb, 2021 12:19

Maar hoe kom je aan dat handgebaar naast correct? Hij komt niet voor in de Smilies hier rechts.
Die zitten in het toetsenbord van mijn mobiel, ziet er soms op het forum wel anders uit want deze spion 🕵️heeft op mijn mobiel een vergrootglas voor zijn oog. 😹
Of als je een Windows10 computer hebt: terwijl je de <windows-knop> indrukt, ook indrukken <.>. De verschillende emoji's verschijnen dan.🕵️‍♀️
Schermafbeelding 2021-02-15 132157.jpg
Schermafbeelding 2021-02-15 132157.jpg (44.87 KiB) 1798 keer bekeken
renel schreef:
ma 15 feb, 2021 13:20
Ik ben er nooit geweest, gewoon ambachtelijk gegoogled.

Nieuwe ronde:tramstraat.jpg
Ik heb Oost-Europese trams op google gezocht: is dit in Osijek, Kroatië?
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Osijek

https://www.google.nl/maps/@45.561399,1 ... 508!8i1254
Het moet niet gekker worden.
Eerst plaatsen als Schoonhoven, IJlst en noem maar op doorzocht, daarna alle riviermondingen vanaf de Eems oostwaarts afgestruind, nooit gedacht aan die Storstrøm brug die ik in 2019 ook gefietst heb en nu ben ik notabene bezig alle pleinen met Konzum supermarkten in Zagreb af te struinen.
Ik kap er mee!
Heb wel wat beters te doen.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 feb, 2021 13:46
Ik heb Oost-Europese trams op google gezocht: is dit in Osijek, Kroatië?
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Osijek

https://www.google.nl/maps/@45.561399,1 ... 508!8i1254
Slim en snel gespeeld Martin! Je krijgt de beurt weer terug.
Poppink schreef:
ma 15 feb, 2021 13:50
Het moet niet gekker worden.
Eerst plaatsen als Schoonhoven, IJlst en noem maar op doorzocht, daarna alle riviermondingen vanaf de Eems oostwaarts afgestruind, nooit gedacht aan die Storstrøm brug die ik in 2019 ook gefietst heb en nu ben ik notabene bezig alle pleinen met Konzum supermarkten in Zagreb af te struinen.
Gratis fietsvakantie inspiratie!
:)
(zoeken op "kozmo tisak" had je hier ook snel naar een oplossing kunnen brengen)
Poppink schreef:
ma 15 feb, 2021 13:50
Het moet niet gekker worden.
Eerst plaatsen als Schoonhoven, IJlst en noem maar op doorzocht, daarna alle riviermondingen vanaf de Eems oostwaarts afgestruind, nooit gedacht aan die Storstrøm brug die ik in 2019 ook gefietst heb en nu ben ik notabene bezig alle pleinen met Konzum supermarkten in Zagreb af te struinen.
Ik kap er mee!
Heb wel wat beters te doen.
Beste Poppink, niet zo mopperen hoor. Dat is nou de charme van het spel. Winnen of verliezen, maar juist het meedoen is leuk en sportief. Het negatieve gevoel gewoon over je schouder naar achter gooien en verder gaan. Kop deur veur zoals Groningers zeggen.
Ik googelde eerst op Konzum en trof die in Hongarije aan. De trams van Boedapest zijn geel, dus heb ik mijn zoekpoging naar die blauw-witte tram verplaatst. Ook in Nederland zijn de trams in diverse steden niet gelijk, dus waarom niet in het buitenland?

Hier is dan mijn volgende. Helaas had ik het weer niet mee.... Wel leuk is de collega fietser die mij begroette.

Street by rain.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 feb, 2021 14:29
Beste Poppink, niet zo mopperen hoor.
Nee joh, ik vermaak me kostelijk. Het probleem is dat ik achter die computer vandaan moet.
Poppink schreef:
ma 15 feb, 2021 14:51
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 feb, 2021 14:29
Beste Poppink, niet zo mopperen hoor.
Nee joh, ik vermaak me kostelijk. Het probleem is dat ik achter die computer vandaan moet.
Nou, wie niet. Vanmorgen kippen en varkens helpen voeren bij een zieke boer en de wasmachine vandaag driemaal gedraaid, daarna effe naar de supermarkt geweest. Ik kan ook niet 24/7 voor m'n PC gaan zitten.
Martin E. van Doornik schreef: en de wasmachine vandaag driemaal gedraaid
Gezien het gewicht van een wasmachine was dat inderdaad een inspanning. :lol: :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 feb, 2021 14:29
Hier is dan mijn volgende. Helaas had ik het weer niet mee.... Wel leuk is de collega fietser die mij begroette.
Is het Tom Waes? :wink:
Peter Molog schreef:
ma 15 feb, 2021 17:13
Martin E. van Doornik schreef: en de wasmachine vandaag driemaal gedraaid
Gezien het gewicht van een wasmachine was dat inderdaad een inspanning. :lol: :roll:
Je kunt er dan wel beter bij in vergelijking met Poppink. Achter mijn computer is het tenminste een stoffige donkere kabelwarboel.
Leon schreef:Poppink. Achter
:oops: :shock: :lol:
Kom op jongens, kappen met dat geouwehoer. Raad gewoon die opgave: een typisch Engels straatbeeld, waarschijnlijk in de buurt van een jeugdherberg.
JanH schreef:
ma 15 feb, 2021 13:22

Of als je een Windows10 computer hebt: terwijl je de <windows-knop> indrukt, ook indrukken <.>. De verschillende emoji's verschijnen dan.🕵️‍♀️
Krijg nou wat. Nooit geweten. 🤷‍♂️
PeterVanRijn schreef:Krijg nou wat. Nooit geweten. 🤷‍♂️
Ik ook niet.
willem.m schreef:geouwehoer
Maar Willem heeft gelijk. :twisted: :roll: :twisted:
Windows vlaggetje met > of < maakt het venster kleiner of groter.
Bedankt voor de tip.

Engeland tussen van Winchester en Canterbury?
Cambridge.
https://www.google.nl/maps/@52.1972336, ... 8192?hl=nl

Zoekactie op "web&eat" (boven het stoplicht) gaf direct de locatie prijs.

Edit: op Streetview t/m 2012 zit die winkel er nog, vanaf 2014 zit er een Domino's.
JanH schreef:
ma 15 feb, 2021 18:42
Cambridge.
https://www.google.nl/maps/@52.1972336, ... 8192?hl=nl

Zoekactie op "web&eat" (boven het stoplicht) gaf direct de locatie prijs.

Edit: op Streetview t/m 2012 zit die winkel er nog, vanaf 2014 zit er een Domino's.
Mooi voorwerk, JanH, maar nog niet voldoende.

De Vragen Die Ons Allen Bezighouden zijn immers:
1. Op welke dag was Martin hier?
2. In welke jeugdherberg sliep hij?
3. Hoe veel pond kostte de overnachting?

Kortom, nog even je best doen! 🤜