Hoe heb je zo snel gevonden? Ook daar geweest? In het Deens: Storstrømsbroen. Letterlijk vertaald: grote stroom brug. Bij Vordingborg, komend vanuit Falster. Oude foto, want ik was in 1975 onderweg naar Noorwegen, 1629 km in drie weken. Het was een hete zomer! Slechts één dag regen gehad.renel schreef: ↑ma 15 feb, 2021 12:38Is het de Storstrøm Bridge?Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 15 feb, 2021 12:19
Hier is de volgende en uiteraard niet in Nederland.
Brugbogen.jpg
Aan de kant van Sjælland maakte de brug een bocht naar links. Toen ik daar omlaag aan het afdalen was, zag ik een daar een blauwe Renault 16 met een lekke band staan. Best gevaarlijk, zo’n obstakel in de bocht en door het hoge hek langs het fietspad konden de andere automobilisten hem niet zien staan! De bestuurder was bezig om de band te verwisselen. Vlakbij mij stond er toevallig een oud olievat. Ik rolde hem naar een plek tegen het hek ter hoogte van die Renault en ik ging daarop staan om het verkeer te regelen. Alleen zo kon men mij makkelijker zien, om de auto’s bij beurten richting Vordingborg en richting Guldborg te laten passeren. Even later kwam er een politieauto aanrijden. De dienstdoende agent begreep mijn hulpvaardigheid en nam mijn taak nadien over. Als beloning kreeg ik ook nog tien Dansk kronor van hem! Voor die tijd een behoorlijk bedrag, precies goed voor een overnachting op een Deense jeugdherberg. Met een erg voldaan gevoel fietste ik door Vordingborg, de grootste plaats op mijn route naar Køge.
De volgende is voor jou.