Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 796 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35624 berichten
Ik denk in de buurt van het Hilton hotel in Boedapest.
renel schreef:
di 19 jan, 2021 11:23
Ik denk in de buurt van het Hilton hotel in Boedapest.
Dat klopt, volgende is voor jou! 👍
De volgende is op een wat minder toeristische plek.
water.jpg
Uitstekend geraden Leon, je wint deze ronde.
renel schreef:
di 19 jan, 2021 11:53
Uitstekend geraden Leon, je wint deze ronde.
Albertkanaal droop er voor mij aan alle kanten af hoewel ik op deze plek nooit was geweest. De stevige bocht naar links op het verre eind en de zonnestand die aan de palen van de windturbines te zien is deed de rest.
Nu weer iets anders.
Afbeelding
Ik krijg het er Spaans benauwd van, niet coronaproof dit :? :wink:
Pamplona?
De tovenaar schreef:
di 19 jan, 2021 12:26
Pamplona?
Nee, maar het is een mooie poging.
Het was uiteraard pre-corona.
Aqua Silva, is dat Italiaans?
Ergens in Napoli, gezien de overheersende kleuren blauw wit?
https://nl.wikipedia.org/wiki/SSC_Napoli
In zekere zin ben je nu warmer maar in andere zin kouder.
Geen Napels. Geen voetbal.
De grond, waar al die mensen op staan, ziet er wat hol uit. Piazza del Campo in Siena, Italië? Tijdens de Palio?
PiazzaDelCampo2.jpg
PiazzaDelCampo2.jpg (56.69 KiB) 1617 keer bekeken
Martin E. van Doornik schreef:
di 19 jan, 2021 13:38
De grond, waar al die mensen op staan, ziet er wat hol uit. Piazza del Campo in Siena, Italië? Tijdens de Palio?
Midden in de Roos Martin.
Jij had kennelijk een nog betere staanplaats dan ik. :wink:
Jij bent.
Leon schreef:
di 19 jan, 2021 13:52
di 19 jan, 2021 13:38
Midden in de Roos Martin.
Jij had kennelijk een nog betere staanplaats dan ik. :wink:
Jij bent.
Dank je wel, ik dacht bij toeval aan de Piazza del Campo in Siena, vanwege die holte en ik ben daar ook geweest (2006). Maar om de Palio bij te wonen, zijn de entreekaartjes haast onbetaalbaar en moeten lang van te voren gereserveerd worden. Ik heb gehoord van een paar duizend euro voor een van de beste plekjes. Hoe kreeg je dat voor mekaar?
Piazza del Campo.jpg
(dit is geen Raad plaatje)
Hier is dan mijn nieuwe raadselfoto. Dichterbij huis uiteraard.

DSCF2239.JPG
di 19 jan, 2021 14:06
Dank je wel, ik dacht bij toeval aan de Piazza del Campo in Siena, vanwege die holte en ik ben daar ook geweest (2006). Maar om de Palio bij te wonen, zijn de entreekaartjes haast onbetaalbaar en moeten lang van te voren gereserveerd worden. Ik heb gehoord van een paar duizend euro voor een van de beste plekjes. Hoe kreeg je dat voor mekaar?
Door op 3 juli 1997 te gaan.
Wisten wij veel... We hadden geen idee wat de Palio was. We waren beginnen fietsen in Florence. Het is twee dagen fietsen naar Siena. Op de camping halverwege, in de Chianti, bleek de Palio de dag erna te zijn. We waren dus te laat, want we hadden die dag dus nodig om in Siena te komen. Mensen op de camping vertelden ons dat we iets geweldigs gingen missen.
Maar in Siena op de camping aangekomen bleek de Palio uitgesteld wegens een regenbui die het parcours van deze nog geen 2 minuten durende paardenrace glad had gemaakt. Dat was hoogst uitzonderlijk want de Palio heeft vastgestelde dagen: 2 juli en 16 augustus.
En zo liepen wij op onze rustdag samen met duizenden Italianen het plein op. Toeristen waren er toen in vergelijking met de latere jaren nauwelijks.
Het was wel fenomenaal om een stelletje zadelloze ruiters hun bloednerveuze Arabische volbloedpaarden voor de start in bedwang proberen te zien houden met duizenden eveneens bloednerveuze temperamentvolle Italianen er vlakbij. Toen na de zoveelste mislukte start de race van start ging was het gejuich oorverdovend en twee minuten later was de ene helft dolgelukkig, de andere helft troosteloos en een paar paarden en ruiters gewond want subtiel is die race niet.
di 19 jan, 2021 14:14
DSCF2239.JPG
Ik vermoed op het bruggetje in Stavoren.
renel schreef:
di 19 jan, 2021 14:59
di 19 jan, 2021 14:14
DSCF2239.JPG
Ik vermoed op het bruggetje in Stavoren.
Helemaal juist, in Starum of Stavoren. Ik was op fietstocht op 12 mei 2018 door Sudwest-Fryslân. 94 km lang. Hoe heb je het gevonden?
De volgende is voor jou.
Google lens herkende 't (bijna) meteen.

Nog een makkelijke:
khaki pants.jpg
Hier toevallig?
https://goo.gl/maps/RvcLThCpchkGvyPN9

Capture.JPG
Capture2.JPG
Ik dacht al dat 'ie makkelijk was maar zo makkelijk?!
Beurt naar willem.m.