Ik houd het bij mijn Schwalbe Allmotions 40/622 die mij al jaren zonder lekkage, op 1 punaise na, zonder problemen ondersteunen. Ik probeer niet eens een andere, dus wat mij betreft is 1 type uitvoering voldoende.
Gr Jan
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De 40mm Allmotion bestaat anno 2021 in twee uitvoeringen, TLE of niet, maar zoals Wim aangeeft wil dat nog al eens veranderen.
Ik vind het vooral de ideale maat voor kleinere mensen, dwz ongeveer kleiner dan 170 cm. Hier in het zuiden van het land zijn ongeveer de helft van de mensen. Als je de dames van nieuwe Nederlanders ziet zijn die vrijwel allemaal nog kleiner. Geen wonder dat die moeite hebben met de Nederlandse fietsen. Een gemiste kans, onbegrijpelijk van de Nederlandse fietsenbouwers.
Ik heb ze op mijn stadfiets en ik vind ze onovertroffen daarvoor.Grandonneur schreef: ↑di 05 jan, 2021 14:41De almotion is geen band voor de gemiddelde fietser maar voor de kritische fijnproever en een specifiek gebruik.
Zoals genoemd, zowel die Franse als de Inch-maten zijn compleet onzinnig en verwarrend (en zouden gewoon afgeschaft moeten worden), kijk altijd naar de ETRTO milimeter-maten. Die vertelt namelijk altijd de maat van het velgbed waar die op past (622mm diameter in jouw geval) als de breedte en hoogte van de band (40mm) dat ie boven het velgbed uitsteekt.. Meer informatie heb je niet nodig.Hielke schreef: maar Schwalbe zelf geeft met de Franse diameter van de buitenkant van de band bij zowel de 37-622 als 40-622 een maat van 700 mm aan. Ik heb met een schuifmaat eerst de gecombineerde hoogte van velg en band opgemeten. Die was en is bij de Continental op de vooras 52,5 mm. Bij de Marathon is die 60,5 mm. Gecombineerd 16 mm meer dan de Continentals! Een beduidend verschil. De Continentals hebben nog 75% profiel. Ook bij opmeten van de gemonteerde banddiameter kom ik op ongeveer 715 mm uit. Reken je dit naar de radius door dan kom ik op 2490 mm. Schwalbe zelf geeft voor de 40-622 een radius van 2220 aan. Voor de 37-622 een radius van 2200.
My 50 cents: