Als je twee complete Koga's in vergelijkbare specificaties met verschillende maten naast elkaar hebt staan en alleen wat onderdelen over gaat zetten, dan kun je dat prima zelf. Da's geen rocketscience.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je twee complete Koga's in vergelijkbare specificaties met verschillende maten naast elkaar hebt staan en alleen wat onderdelen over gaat zetten, dan kun je dat prima zelf. Da's geen rocketscience.
Het volgende is nog een overweging waard: ik vind de Koga een mooie maar verouderde fiets. En daarom zou ik hem alleen al verkopen en iets naar wens terug kopen. Uiteraard op de juiste maat en afstelling. Maar denk daarnaast ook aan schijfremmen, steekassen en/of boost naven, riemaandrijving, carbon vork, flensringen rond de naaf, een plug oid, etc. Net wat je zelf een leuke of belangrijke toevoeging vindt.
Ook wel wat voor te zeggen, zitten best wel wat ontwikkelingen tussen sinds die fiets nieuw is verkocht.Grandonneur schreef: ↑vr 05 jun, 2020 15:40En daarom zou ik hem alleen al verkopen en iets naar wens terug kopen.
Als het goed is zou dat Koga frame al schijfrem bevestigingen moeten hebben, net als de voorvork. De Rohloff ook, alleen bij de naafdynamo willen ze dat wel eens vergeten zijn.
....tapered voorvork, bredere velgen, meer ruimte voor bredere banden, Anything cage mounts...Grandonneur schreef: ↑vr 05 jun, 2020 15:40steekassen en/of boost naven, riemaandrijving, carbon vork
Die kun je ook gewoon toevoegen zodra de velg versleten is natuurlijk
Gewoon meenemen naar de volgende fiets
Wat jij verouderd noemt. Als ik een fiets mocht kopen en daarvoor een nieuw frames en onderdelen uit de historie mocht kiezen en geen last hebben van slinkende onderdelenvoorraden e.d. dan was het beslist geen fiets uit 2020 en ook beslist met geen van de onderdelen die je noemt. Maar ieder zijn hobby hé?Grandonneur schreef: ↑vr 05 jun, 2020 15:40ik vind de Koga een mooie maar verouderde fiets. En daarom zou ik hem alleen al verkopen en iets naar wens terug kopen. Uiteraard op de juiste maat en afstelling. Maar denk daarnaast ook aan schijfremmen, steekassen en/of boost naven, riemaandrijving, carbon vork, flensringen rond de naaf, een plug oid, etc. Net wat je zelf een leuke of belangrijke toevoeging vindt.
Opletten met Intec frames! Er zijn exemplaren te koop met 130mm uitvalmaat in plaats van 135mm. Helaas eigen ervaring vorig jaar. Het vervelende is dan ook nog dat Intec over de uitvalmaat geen gegevens vermeldt. Daardoor sta je ook nog eens met lege handen, qua garantie. Ze zeggen doodleuk dat je het frame maar uit moet buigen. Dat is vanwege het superdikke staal gewoon onmogelijk.
Ik weet niet precies hoe ik die vraag moet beantwoorden. Is het een vraag eigenlijk?
Dat heeft de topicstarter nog steeds niet verteld, dus weten we niet.
Dat is een prima idee, om te compenseren voor een iets te grote fiets. Als iemand te kort is voor een fiets, staat het zadel vaak te ver naar achteren. Het zadel staat verder naar achteren, omdat langere mensen langere bovenbenen hebben. Met minder setback compenseer je dat. En je maakt de afstand tussen heupen en trappers ook iets korter, waardoor je weer dichter bij de 90 graden (bij de knie) op het hoogste punt komt.Leon schreef: > zou je ook een andere zadelpen, zonder setback,
Naar voren schuiven van het zadel om te compenseren voor een stuur dat niet naar achteren kan lijkt me geen goed idee.
Het gaat over de afstand tussen zadel en stuur, als een fiets te groot is is die afstand vaak te lang, het heeft te maken met de lengte van je romp en armen, niet schouder-handvat. Het is de gecombineerde lengte. Dus je maakt (Pythagoras) een driehoek tussen zadel-balhoofd(aanliggend), stuurhoogte vanaf je zitbotjes (opstaand) en de schuine afstand die we willen weten. Stuurhoogte 20cm en bovenbuis 60cm geeft een schuine afstand van 63,2 cm. Met het stuur 5 cm lager kom je op 61,8cm. Dat is dus 1.4cm minder die je hoeft te overbruggen met de lengte van je romp en armen. Ik weet natuurlijk niet hoe ver het zadel boven het stuur staat, daarom heb het eerder afgerond op 'al gauw 1cm'.> Door het stuur omlaag te zetten komt het stuur dichterbij
Dat snap ik niet. Zolang de schouders zich hoger dan de handvatten bevinden neemt de afstand schouder - handvat toch toe als je het stuur omlaag brengt?
> probeer eens 3 tot 4 cm lager, dan komt het stuur al gauw 1cm naar je toe.
Magisch. Kun je dat eens schetsen?
Helemaal !Grandonneur schreef:Ik weet niet precies hoe ik die vraag moet beantwoorden. Is het een vraag eigenlijk?Leon schreef: dan was het beslist geen fiets uit 2020 en ook beslist met geen van de onderdelen die je noemt. Maar ieder zijn hobby hé?
Laat ik op deze manier nog een keer min of meer hetzelfde zeggen. Stel je moet een frame vervangen (te groot/klein, kapot, etc) dan is het wijs om te beoordelen of je wensen nog gelijk zijn gebleven. Zoiets?
Maakt dat veel uit?
Aha, die zocht ik daarstraks. Vanaf 350 euro kosten die dingen.hoogframe schreef:op de site https://www.meilenweit.net vind je de maten van diverse modellen van de Intec-frames.