door
Leon » za 21 nov, 2020 10:47
abre facil schreef:Leon schreef:bdr schreef:Ik hoop wel dat de fietsen ook voorzien zijn voor conventionele bagagedragers.
Nee dus.
Wellicht heeft Leon het in de haast verkeerd gelezen (of heb ik het na tig pagina's "stack & reach" verkeerd begrepen) maar Decathlon zelf schrijft over hun nieuwe vakantiefiets:
"Compatibel met alle bagagedragers op de markt".
Als je goed naar de plaatjes kijkt zie je ook op de min of meer traditionele plaatsen (nabij het uitvaleinde en de zitbuis) de vier nokjes voor een gewone drager. En als het klopt dat die drager echt 40 kilo aan kan, heb je misschien ook nooit meer een gewone drager nodig?!
Het hangt wat mij betreft van het oogje af waar op onderstaande foto het spatbordstangetje aan zit. Daar rust het gewicht van de drager op. Ik twijfel er aan of dat oogje daar bedoeld voor is of geschikt voor is:
* het oogje zit op de buis en niet op het patje. Je kunt je afvragen of je op deze plek een gat in de buis wilt.
* ik zie geen versterking zoals je op de foto wel ziet op het oogje waar de onderste bevestigingsbout van de huidige drager zit; het lijkt meer een oogje voor een bidon. Op een bidonoog kun je geen zware drager monteren.
* ik zie niet of dit oogje door de hele buis heen gaat of alleen oppervlakkig is
* als het oogje door de hele buis heen gaat kun je je afvragen of je op deze plek twee gaten in de buis wilt.
* ik zie niet of er aan de achterkant ruimte is voor een moertje op een doorgaande bout. Voor een drager is borging van een moer wel erg fijn.
* op de foto zit de boutkop scheef.
Als je de foto groter wilt zien:
https://contents.mediadecathlon.com/p19 ... ?f=800x800