Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als ik nog even mag....?:Roadster schreef: ↑ma 10 sep, 2018 14:45....en dat, heel opmerkelijk, de Supreme, de Almotion en
de Mondial in dezelfde Schwalbe protectie klasse, 6 op de schaal van 1-7, zitten;
Almotion was in 2015 nog 4 op de schaal van 1-6 waarbij de Almotion
nog een Dynamic Casing had en nu niet meer....
https://www.schwalbe.com/nl/katalogeflyer.html
Volgens mij is de marketing veel sneller geevolueerd dan de techniek.
Scheelt zomaar 2 x 235 gr met de Big Apple, rolweerstand lijkt op de productpagina van Schwalbe niet zoveel uit te maken?
Dat is ook mijn ervaring, maar Big Apple heeft wel nog een (onzichtbaar) nadeel: het rubbermengsel (het oppervlak) wordt door veroudering erg glad. Bochten! Supreme heeft heel ander rubbermengsel en daar geen last van.J de Groote schreef: ↑di 10 nov, 2020 23:06......met de Big Apple, rolweerstand lijkt op de productpagina van Schwalbe niet zoveel uit te maken?
Wat is de reden dat je veel smaller wilt gaan rijden?J de Groote schreef: ↑di 10 nov, 2020 19:43Twee jaar verder . . . nog nieuwe alternatieven voor een snelle 42-559 band?
Ik zoek een alternatief voor de Schwalbe Big Apple Performance Line - Draadband - 50-559
Ik ben geen fan meer van de Supremes, ook al niet van de Amerikaanse dames-popgroep maar dat terzijde. Kan het niet goed onderbouwen. Ben wel bekend met de banden er zijn nog twee setjes in huis actief. Een 42-622 set rijd ik 'op' op de stadsfiets en mijn eega fietst op een 32-622 set.
Een gezondheidsdingetje, elke Watt die ik niet meer hoef te trappen is meegenomen;-) De veronderstelling is dat smaller letterlijk en figuurlijk lichter rijdt.Grandonneur schreef: ↑wo 11 nov, 2020 09:13Wat is de reden dat je veel smaller wilt gaan rijden?J de Groote schreef: ↑di 10 nov, 2020 19:43Twee jaar verder . . . nog nieuwe alternatieven voor een snelle 42-559 band?
Ik zoek een alternatief voor de Schwalbe Big Apple Performance Line - Draadband - 50-559
Ik rijd nu een jaar op Schwalbe Almotion 55-559, de dikste banden die ik ooit heb gehad, maar ze rijden sneller, lichter en soepeler dan elke andere (smallere) band die ik hiervoor heb gereden. Vooral dat soepele bij kuilen en oneffenheden is een factor van belang in het gevoel van snelheid.J de Groote schreef: ↑wo 11 nov, 2020 10:40Een gezondheidsdingetje, elke Watt die ik niet meer hoef te trappen is meegenomen;-) De veronderstelling is dat smaller letterlijk en figuurlijk lichter rijdt.Grandonneur schreef: ↑wo 11 nov, 2020 09:13Wat is de reden dat je veel smaller wilt gaan rijden?J de Groote schreef: ↑di 10 nov, 2020 19:43Twee jaar verder . . . nog nieuwe alternatieven voor een snelle 42-559 band?
Ik zoek een alternatief voor de Schwalbe Big Apple Performance Line - Draadband - 50-559