Ik fiets met 26 x 2.00 Marathon Mondial banden.
Destijds gemonteerd voor ook off-road fietsen door de bossen / gravel en grindpaden etc.
Deze zitten er zo'n 1200 km op.
Ik rijdt met 4 bar in de bandjes en bepakking (20Kg).
Nu rijd ik toch voor het grootste gedeelte....laat zeggen 95%, op asfalt en vind de mondials daar eigenlijk te zwaar op lopen.
Ik heb mij in wat andere banden van schwalbe verdiept en kom eigenlijk uit op de Almotion.
Dit lijkt mij een geschikte band voor mijn reizen in de toekomst.
In 26'' is hij er in 2,15 breedte.
Het punt is alleen dat mijn huidige velgen (Mavic XC-717) deze banden niet zouden kunnen hebben.
Dit volgens vele bronnen en adviezen van banden leveranciers.
De minimale velgbedbreedte voor dit soort brede banden is 19mm!
De breedte van de huidige mavics zijn 17mm.
VRAGEN:
1) kan het kwaad om ze toch te monteren, en kunnen ze überhaupt op deze velgen gemonteerd worden?
2) is er een goede en snelle band als alternatief?
3) Heeft er iemand ervaring met deze banden / velgen combinatie?
Andere ideeën zijn altijd welkom.
De Mondials gaan trouwens niet weg, maar in de opslag voor later gebruik in extremere oorden.
Destijds gemonteerd voor ook off-road fietsen door de bossen / gravel en grindpaden etc.
Deze zitten er zo'n 1200 km op.
Ik rijdt met 4 bar in de bandjes en bepakking (20Kg).
Nu rijd ik toch voor het grootste gedeelte....laat zeggen 95%, op asfalt en vind de mondials daar eigenlijk te zwaar op lopen.
Ik heb mij in wat andere banden van schwalbe verdiept en kom eigenlijk uit op de Almotion.
Dit lijkt mij een geschikte band voor mijn reizen in de toekomst.
In 26'' is hij er in 2,15 breedte.
Het punt is alleen dat mijn huidige velgen (Mavic XC-717) deze banden niet zouden kunnen hebben.
Dit volgens vele bronnen en adviezen van banden leveranciers.
De minimale velgbedbreedte voor dit soort brede banden is 19mm!
De breedte van de huidige mavics zijn 17mm.
VRAGEN:
1) kan het kwaad om ze toch te monteren, en kunnen ze überhaupt op deze velgen gemonteerd worden?
2) is er een goede en snelle band als alternatief?
3) Heeft er iemand ervaring met deze banden / velgen combinatie?
Andere ideeën zijn altijd welkom.
De Mondials gaan trouwens niet weg, maar in de opslag voor later gebruik in extremere oorden.