Daar komt ie dan
Wij hebben de route in tegengestelde richting gefietst.
Vanaf Leopoldshöhe hebben we bij Oerlinghausen de route opgepakt.
Dat begon gelijk goed, we namen het alternatieve bospad en er was blijkbaar net een nieuwe kiezellaag op gegooid.
Eenmaal boven kom je op de Hermannsweg en fiets je over mooie zandpaden. Het had de dagen ervoor flink geregend, ik vermoed dat het anders lekker mul zand was geweest.
Ook boven was nog een flinke hobbel te nemen, die was zelfs voor Jaap te hoog. De E Bike MTB ers vlogen om ons heen naar boven en beneden.
Met de banden (50 en 47) was het qua fiets goed te doen, mijn benen protesteerden helaas wel eens.
Vanaf de Hermannsweg fietsten we Bielefeld in, druk met wandelaars en mountainbikers.
Ook passeerden we dr Oetker ( die van de kwarktaart) voordat we het bos weer indoken.
Via een ruïne van een oud klooster (Jostberg) een bospad met veel grint op weg naar Halle.
Mooi oud stadje met vakwerkhuizen.
Vanuit Halle fietsen we langs en soms door het Tb wald, prachtige route maar O zo druk met motoren, wielrenners, E bikers, oldtimers ( nog steeds weekend hè ). We komen in Bad Rothenfelde, daar moet je dus niet op zondag morgen komen.....
Of er een compleet revalidatiecentrum los gelaten is. Er is een kuuroord en we vermoeden dat alle mensen met krukken en rollators daar vandaan kwamen.
De volgende stadjes ( Laer en Iburg) met een Bad ervoor hebben we maar wat rechts laten liggen.
De route blijft wonderschoon, lijkt wat op zuid Limburg. Het graan is geel, de bloemen rood en blauw.
Campings zijn zeer schaars tnt maar gelukkig heeft Kees voorwerk gedaan en wij komen uit bij de camping aan de Waldsee.
Plek voor 1000 mobilhomes en in het midden een groot veld rond het meertje met veel plek en schaduw.
Prima camping voor een dagje rust en wandelen door het wald. ( 13,80 voor ons en de stroomkasten stonden open)
Vanaf de Waldsee hebben we Tecklenburg weer rechts laten liggen ( het zou erg warm worden die dag) en opnieuw het bospad gekozen.
Daarna fietsen we richting de Ems, passeren we klooster Bentlage en maken we het wonderschone rondje achter het klooster langs.
Bij Bentheim is weer een camping, hier moet je zelfs in het sanitair een mondkapje op. Wij vinden dat de Duitsers soms wat doorslaan.
Hier slaat ook de processierups toe. Waar en wanneer kunnen we niet meer achterhalen, maar de jeuk is gruwelijk.
En werkelijk overal staan eiken.
We steken de grens over en verlaten Kees zijn route, wij gaan naar Denekamp.
En via een paalkampeerplek langs het Twentepad (nog meer processierupsen) en een stukje LF 14 fietsen we via Coevorden weer naar het westen.
Net voor de eerste hoosbuien zijn we thuis.
Complimenten Kees, mooi gevonden.
Voor de volgende fietsers; de weekenden zijn erg druk, misschien met wat plannen dan een rustdag extra?
Ik ga eens kijken of ik foto’s kan toevoegen.....
Groeten,
Jaap en Anja