Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Deze hebben wij een paar jaar terug gefietst, wij vinden het zeer de moeite waard. Maar die van Kees klinkt ook prachtig. Leuk. We kunnen voorlopig voort in Duitsland!_Peter_ schreef: ↑di 09 jun, 2020 16:39Je maakt het me wel lastig hoor, nog een keuze erbij om richting het oosten (in dit geval Magdeburg) te fietsen. Zat zelf te denken om deze http://www.bike-amsterdam-berlin.info/b ... erlin.html te gaan volgen, die komt mooi langs huis dus kan zo aanpikken, maar heb er dus nu weer een optie bij.
Mijn route heb ik alleen van west naar oost beschreven, maar met gps-tracks is die ook prima van oost naar west te fietsen. De gps-bestanden heb ik inmiddels opgeschoond en zijn hier te downloaden.
Kunnen mensen die je tracks gaan gebruiken je op een of andere manier (een beetje, ook de verkoop van gidsen is lang niet kostendekkend natuurlijk) compenseren voor alle tijd en energie die er in het maken van een route zit?
Feedback is altijd fijn om routes up-to-date te houden. Als info niet meer klopt, even een mailtje sturen en beschrijven wat er veranderd is. Dat scheelt mij weer een hoop werk.Carl schreef: ↑do 11 jun, 2020 12:14Leuk Kees, dat je ons weer meeneemt bij het maken van een nieuwe fietsroute! En mooi om de belangstelling te zien die er voor je route is.Kunnen mensen die je tracks gaan gebruiken je op een of andere manier (een beetje, ook de verkoop van gidsen is lang niet kostendekkend natuurlijk) compenseren voor alle tijd en energie die er in het maken van een route zit?
Koop dus nu de fietsgidsen van Kees om zijn noeste arbeid in deze barre tijden te ondersteunen. Wellicht een leuk cadeau voor Vaderdag, of om vast voor te genieten voor volgend jaar.keesswart schreef: ↑do 11 jun, 2020 12:46Feedback is altijd fijn om routes up-to-date te houden. Als info niet meer klopt, even een mailtje sturen en beschrijven wat er veranderd is. Dat scheelt mij weer een hoop werk.Carl schreef: ↑do 11 jun, 2020 12:14Leuk Kees, dat je ons weer meeneemt bij het maken van een nieuwe fietsroute! En mooi om de belangstelling te zien die er voor je route is.Kunnen mensen die je tracks gaan gebruiken je op een of andere manier (een beetje, ook de verkoop van gidsen is lang niet kostendekkend natuurlijk) compenseren voor alle tijd en energie die er in het maken van een route zit?
Gidsen verkopen we dit seizoen nauwelijks. Alleen voor de Hanzefietsroute is weer wat belangstelling, omdat die voor een deel door Nederland gaat; en in Duitsland lijkt deze zomer meer te mogen dan in Engeland en Frankrijk.
Nou, ik weet het niet Bert, hoe moet Kees dan zijn nieuwe route afmaken als hij zelf zonder fiets zit?
Die kloosterruïne moet ik nog eens goed gaan bekijken. Zelf ben ik er iets te gehaast langsgereden, vol verwachting op weg naar Bielefeld, waarvan ik me afvroeg of het echt zou bestaan (zie Bielefeldcomplot) en hoe je daar dan het beste doorheen of omheen kon fietsen...
Zo'n ervaring had ik vorig jaar op 1 mei (Duitse feestdag) in Bad Pyrmont. Bad Laer en Bad Iburg zijn kleiner en overzichtelijker. Bad Iburg heeft bovendien een indrukwekkend kasteel. Wel was mijn route daar 2 jaar terug gebarricadeerd vanwege een Landesgartenschau (een soort Floriade). Vorig jaar was de rust er weer teruggekeerd.dijken63 schreef: ↑ma 29 jun, 2020 20:48We komen in Bad Rothenfelde, daar moet je dus niet op zondag morgen komen.....
Of er een compleet revalidatiecentrum los gelaten is. Er is een kuuroord en we vermoeden dat alle mensen met krukken en rollators daar vandaan kwamen.
De volgende stadjes ( Laer en Iburg) met een Bad ervoor hebben we maar wat rechts laten liggen.
Zeker schaars voor Nederlandse begrippen, maar naar Duitse maatstaven is het Teutoburgerwoud best wel goed voorzien van campings. Op de 150 km tussen Bentheim en Bielefeld zijn 8 campings, plus een kanocamping en een 'huisjescamping' waar ik mijn tent naast een leeg parkeerveld op mocht zetten. De grootste afstand tussen 2 campings is op deze route 37 km (tussen Bad Rothenfelde en Bielefeld).
Geen slechte keus. Tecklenburg is een fraai vakwerkstadje, maar in de vakantietijd kan het net zo druk zijn als Monschau in de Eifel. Je moet er een stevige klim voor over hebben en je mist dan het Waldklavier.
Ook hier weer die Duitse bezetenheid met ziekte.
In september kwam ik ze nog tegen: restanten van Sperrbereiche. Zelfs de Duitsers hebben hier nog geen passende kuur voor bedacht.
De combinatie weekend en mooi weer staat tot ver in oktober overal garant voor drukte, zeker op plekken waar het leuk is om te fietsen. Net als bij ons de duinen en de Veluwe. Zelfs als er vervelende rupsen en virussen zijn...
Is het echt een baggerzooitje op de Camping aan de Baggersee? Ik kan wel voorstellen dat in dat baggerzooitje een mondkapje verplicht is.