_Peter_ schreef: ↑zo 31 mei, 2020 01:26
Als ik deze "discussie" zo lees ontbreekt het je vooral aan begrijpend lezen. Wat je direct al had moeten doen met een fiets van dat geld is terug naar de winkel en vriendelijk doch dringend verzoeken de boel op te lossen omdat je een ondeugdelijk produkt is verkocht.
Het is niet zo dat alle gepasseerde en nu nog overgebleven problemen zichzelf vriendelijk en overzichtelijk op 1 lijstje met een roze lintje errond op 1 dag presenteerden.
Ze werden gaandeweg duidelijk, door extreme en/of vreemde slijtage.
Er was/is geen "direct" aan.
Diverse posts in dit onderwerp maken dat duidelijk. Kwestie van lezen zeker?
_Peter_ schreef: ↑zo 31 mei, 2020 01:26
En luister naar Math, die weet gewoon veel meer dan de meesten hier op het forum.
Kan zijn maar niet relevant wegens prioriteit numero uno liggende bij een gelijkhalen ergens, met de vraag van het onderwerp als compleet genegeerd.
_Peter_ schreef: ↑zo 31 mei, 2020 01:26
Ik zou deze fiets gewoon afschrijven en een andere dealer zoeken en een nieuwe minder dure fiets kopen.
Dat is je voorstel?
Weer een nieuwe fiets?
En weer al het aanpassingswerk voor mijn doeleinden ermee?
En een volgende aflevering in de soapserie van wanprestaties?
De prioriteit van alle gepasseerde dealers bleek fiets verkopen aan zo weinig mogelijke kost/moeite met wat wensen/noden van klant daaraan ondergeschikt.
De fiets is 3 jaar oud.
Opgeloste problemen:
- bagagerek langer gemaakt
- lichten naar voren en naar achteren verplaatst
- (bijna) alle typerende roest en galvanische corrosie (de staander was met A2-70 bouten doorheen een aluminium montageblokje gemonteerd, dito spatborden) punten aangepakt .
- spatborden aangepast en toegevoegd om ketting zoveel mogelijk af te schermen tegen vuil van de banden.
- alle plaatsen waar iets schuurt tegen frame/bagagerek beschermd.
- velglint achterwiel bleek bij raar plots lek te smal gekozen - breedte zelfde als velgbed zonder met de plooiing ervan rekening te houden.
- montage binnenin origineel crankset kwam los na een maand rijden - kettingblad kraste in frame, werd heruitgevoerd met wèl Loctite.
- aan niks was vet gedaan.
- gevraagde 1/8" kettingblad (was ongezegd met 3/32" geleverd) geplaatst.
- kettinglijn recht
- duurzamere kettingen.
- traject remleiding achter van boven naar onderbuis om breuk door te korte bocht te vermijden, en beschermd in mantelbuis.
- slijtageconcentratie aandrijving verholpen
- pedaalgripboutjes deels afgeslepen (molden de zolen van mijn schoenen) en dom ontwerp: de gereedschapskoppen van de boutjes aan de zijde van de schoen, dus de koppen raken beschadigd waardoor ze niet meer in diepte in te stellen zijn.
- achterveld (Ryde) bleek spijts de specificaties van de fiets/onderdelen ongeschikt voor het gewicht, en werd vervangen door ander merk, beterschap zou zijn geponste ipv geboorde gaten.
Ik weer van 0 beginnen?
NEE dus.
Waarom stel je dat voor?
Waarom denk je dat een volgende nieuwe fiets WEL een gecentreerd crankset gaat hebben?
Nog op te lossen:
-
kettingsspanningsvariatie
- Uit het center slijten van achterband.
- Achterrem werd met te weinig olie gevuld - bij te vullen.
_Peter_ schreef: ↑zo 31 mei, 2020 01:26
voor 1 versnelling (en geen remmen) is 4300 euro veel te veel geld. Ik wist niet dat je remloos in NL mag fietsen. (en dat mag dus ook niet)
§ 8. Reminrichting
Artikel 5.9.38
Eisen
1. Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende rem.
2. Fietsen met uitsluitend velgremmen moeten zijn voorzien van twee goed werkende afzonderlijke remmen, waarmee twee wielen kunnen worden geremd.
Dit kan ik niet volgen, waar haal je nou dat de fiets geen remmen zou hebben?
Ik reed wel enige tijd zonder remmen, door mankementen eraan...
Gelukkig is de fiets fixie en heb ik nog tegenduwen als backup, anders had ik nog meer blok gezeten.
HIER en NU, gaat het om het
vette in bovenstaande tekst.
Kwestie van een beetje structuur te behouden en bij de zaak te blijven.
Gaat dat nu wel lukken?
Dank je wel!