Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ha ha. Een idworx kettingwiel gaat vermoedelijk 100.000 km mee. Dan is 135 Euro spotgoedkoop!!
Kan nog wel wat goedkoper.
ja, correct, maar echt versleten was het niet. Het tandwiel had iets over de 40.000 km meen ik en zit nu al jaren op de fiets van een medewerker en zal nog lang meegaan. Wij hebben het indertijd uitgewisseld om eens te zien hoe het tandwiel eruit zag na deze kilometers waarvan een groot gedeelte off road.
Ja, we zouden het kunnen maken maar nog niet gedaan, geen tijd. Misschien kunnen we de levensduur hier verdubbelen of verdrievoudigen maar dan zouden de kosten veel hoger liggen.
Ik ben op zoek naar een 39 tands voor een Truvativ crankstel met BCD 104, maar die levert Surly niet.
Ik heb even de vrijheid genomen een stukje uit de foto te knippen.
Daarom om ook af en toe bij een nieuw ketting het kettingwiel een kwart positie draaien op de crank!Leon schreef: ↑vr 15 mei, 2020 10:26Ik heb even de vrijheid genomen een stukje uit de foto te knippen.
Bij het getekende zwarte lijntje meen ik een lichte uitholling te zien, ook bij nadere tanden. Bij de pijltjes braampjes. Maar inderdaad, het is indrukwekkend weinig, al heb ik de voorbladen van mijn Batavus Sprint uit 1975 in 50000 km ook nooit kunnen verslijten. Het zou betekenen dat we hier tegen de linkerkant van het blad aankijken en het dus tegen de klok in heeft gedraaid.
Als deze slijtage klopt zou de dit kunnen zien op de twee gebieden waar de ketting met de grootste kracht over de tanden heeft bewogen, twee keer tijdens een omwenteling, niet in het dode punt.
Even voor mijn beeldvorming: waarom moeten beide tandwielen dan oneven zijn? Is het niet voldoende om één van de 2 oneven te laten zijn.
Een Gatesriem heeft niet afwisselend binnen- en buitenschalmen.