Mijn vrouw heeft een Tern GSD die een totaalgewicht van 200 kg aankan, maar de laatste tijd heeft hij onder belasting een tikkend/krakend achterwiel. Hoe zwaarder de belasting, hoe luider het tikken. Volgens mij zijn het de spaken. Bij een andere fiets had ik er ook eens last van, toen heeft de fietsenmaker het opgelost door er olie op te spuiten (bij de kruisingen en aan de uiteinden).
Voor de Tern heb ik nu ook geprobeerd met vet aan de kruisingen en olie aan de uiteinden, maar het probleem blijft. Ik heb zelfs papiertjes gestoken waar de spaken kruisen, maar zonder resultaat. Hebben jullie nog ideeën? Dit zou toch niet mogen gebeuren bij een sterke fiets van 4500 euro en 1 jaar oud. De fietsenwinkels zijn gesloten (BE), dus probeer ik het nu zelf te verhelpen...
Voor de Tern heb ik nu ook geprobeerd met vet aan de kruisingen en olie aan de uiteinden, maar het probleem blijft. Ik heb zelfs papiertjes gestoken waar de spaken kruisen, maar zonder resultaat. Hebben jullie nog ideeën? Dit zou toch niet mogen gebeuren bij een sterke fiets van 4500 euro en 1 jaar oud. De fietsenwinkels zijn gesloten (BE), dus probeer ik het nu zelf te verhelpen...