Het 'andere draadje 'Post hier iets over je dagtocht tijdens coronatijden' was een constructieve actie om te delen wat je zoal doet als fiets- of fietsvervangende activiteit in tijden waarin fietstrektochten niet mogelijk zijn. Het was helemaal niet de bedoeling iemand aan te zetten om de hele dag te gaan fietsen. Dit was de uitnodiging:
Omdat we in tijden van corona geen fietstrektochten meer kunnen doen en velen dagelijks een ritje in hun omgeving maken, hierbij een uitnodiging om iets korts over dat dagtochtje te posten: een foto, een mijmering... en ja, ook een 'tochtje op een roeitrainer' of een wandeling zijn welkom.
Ik heb dit onder Algemene bestemming gepost zodat fietsers die zich op dit moment nog in het buitenland zouden bevinden zich eveneens geroepen voelen hierbij aan te sluiten.
Momenteel is het in België nog steeds toegelaten de buitenlucht in te gaan voor een sportieve activiteit.
Dit gezegd zijnde vind ik het verrassend dat er door de moderator zo gehakt wordt in draadjes. Als het een beetje off-topic gaat moeten we dat toch zelf weer kunnen rechttrekken, toch? Ik betreur ook dat de allereerste post (ergens eerste helft van maart) over fietsen tijdens coronatijden volledig werd verwijderd, terwijl daar wel interessante bijdragen in stonden.