door
Jurr » vr 06 mar, 2020 15:51
Leon schreef: ↑vr 06 mar, 2020 14:48
Waarom daar dan die ringen om zitten? Is het toch nog een interessante fiets....
Ergens in de afgelopen drie jaar is de naaf blijkbaar opnieuw ingespaakt door iemand met kennis van Rohloff. Zonder die kennis was er namelijk gewoon weer zonder die flensringen gespaakt.
En dat is dan waarschijnlijk en/of omdat:
- De flens gebroken is geweest en het naafhuis is vervangen. Doordat die flens af en toe brak zijn die flensringen als toevoeging gekomen. Gezien het naafnummer van voor 2017 lijkt me dat niet het geval, tenzij men in dat geval gekozen heeft te vervangen door een gebruikte naaf
- De velg versleten of beschadigd was en er een nieuwe velg ingespaakt is
- Er 1 of meerdere spaken zijn gebroken, waardoor men besloten heeft de velg opnieuw in te spaken
Geen idee of de fiets daar interessanter van is geworden of niet. Lijkt mij niet onlogisch bij een fiets van die leeftijd.
Anne80 schreef: ↑vr 06 mar, 2020 15:01
Inderdaad zit daar ook mijn angst: het is een gok hoeveel km er al mee is gereden
Tsja, als die angst groot genoeg is dan zou ik geen gebruikte fiets kopen. Of in elk geval niet bij iemand die creatief is met kilometrages. Zelf rij ik overigens zonder teller, geen flauw idee hoeveel mijn fiets aan kilometers maakt.
De duurste onderdelen zijn het frame en de Rohloff naaf. De rest van de onderdelen zijn te vervangen voor minder dan het prijsverschil met een nieuwe. Als het frame recht is en geen scheuren of deuken vertoont zou ik me daar niet teveel zorgen om maken. En een onherstelbaar beschadigde Rohloff naaf komt ook niet zoveel voor.
Op marktplaats kwam ik voor een lager budget deze nog tegen:
http://link.marktplaats.nl/m1523189885