De geschiedenis vooraf:
Mijn Cube Hyde uit ‘03 brak ter hoogte van het uitvalpad. Duidelijk einde oefening van het frame. Tijd dus voor iets anders. Veel geld wilde ik het niet laten kosten, echter een composite vork wilde ik wel.
Leest als een tegenstrijdigheid. Maar die wens voor een composite vork kwam voort uit de tijd dat ik rond reed op een crossermtb met carbon vork. Want een comfort gaf die vork.
Daarnaast wilde ik ook een lange bovenbuis. Als afgeleide van mijn mtb. De spoeling werd zowel heel dun en eigenlijk bleef alleen de Toughroad van Giant over.
De aanschaf
Dat werd geduldig zoeken op MP en wachten. Nu is wachten op een fiets als je niks achter de hand heb minder ideaal. Gelukkig werd mijn wachten beloond en toog ik naar Schiedam.
De verkoper kon het zich niet voorstellen dat ik met de Toughroad naar Utrecht ging fietsen (want 67km). Hij begreep al nauwelijks dat ik met het OV aankwam
Zo was ie eerst, met 27 versnellingen Daarna verdwenen er 14 versnellingen Hoeveel versnellingen er uiteindelijk op komen weet ik nog niet. Ik neig naar 1x11 of 1x12 (vanuit het mtb’en rijd ik al jaren met 1x).
Afgelopen weekend ook slot en standaard verwijderd. De standaard is te kort voor gebruik met tassen. Het slot is onhandig want nu kan de fiets niet vast aan een paal. Ik zoek nog een slimme oplossing om een kettingslot mee te nemen. Voor woon-werk gaat het slot wel mee. Voor een sportief rondje om de kerk blijft het slot thuis.
Het is nu even wachten op spatborden, wiel met naafdynamo en achterdrager. De voordrager gaat over van de oude fiets. Nu las ik over een standaard voor aan een lowrider, dat zou ideaal zijn als de fiets beladen is. Dat vergt dan wel weer een nieuwe lowrider.
O ja ook een andere zadelpen, een pen met offset vind ik echt vreselijk fietsen qua zithouding (Spijtig dat Giant enkel fietsen aflevert met niet ronde zadelpennen).
Hoe maak ik hier een dynamokoplamp vast?
Mijn Cube Hyde uit ‘03 brak ter hoogte van het uitvalpad. Duidelijk einde oefening van het frame. Tijd dus voor iets anders. Veel geld wilde ik het niet laten kosten, echter een composite vork wilde ik wel.
Leest als een tegenstrijdigheid. Maar die wens voor een composite vork kwam voort uit de tijd dat ik rond reed op een crossermtb met carbon vork. Want een comfort gaf die vork.
Daarnaast wilde ik ook een lange bovenbuis. Als afgeleide van mijn mtb. De spoeling werd zowel heel dun en eigenlijk bleef alleen de Toughroad van Giant over.
De aanschaf
Dat werd geduldig zoeken op MP en wachten. Nu is wachten op een fiets als je niks achter de hand heb minder ideaal. Gelukkig werd mijn wachten beloond en toog ik naar Schiedam.
De verkoper kon het zich niet voorstellen dat ik met de Toughroad naar Utrecht ging fietsen (want 67km). Hij begreep al nauwelijks dat ik met het OV aankwam
Zo was ie eerst, met 27 versnellingen Daarna verdwenen er 14 versnellingen Hoeveel versnellingen er uiteindelijk op komen weet ik nog niet. Ik neig naar 1x11 of 1x12 (vanuit het mtb’en rijd ik al jaren met 1x).
Afgelopen weekend ook slot en standaard verwijderd. De standaard is te kort voor gebruik met tassen. Het slot is onhandig want nu kan de fiets niet vast aan een paal. Ik zoek nog een slimme oplossing om een kettingslot mee te nemen. Voor woon-werk gaat het slot wel mee. Voor een sportief rondje om de kerk blijft het slot thuis.
Het is nu even wachten op spatborden, wiel met naafdynamo en achterdrager. De voordrager gaat over van de oude fiets. Nu las ik over een standaard voor aan een lowrider, dat zou ideaal zijn als de fiets beladen is. Dat vergt dan wel weer een nieuwe lowrider.
O ja ook een andere zadelpen, een pen met offset vind ik echt vreselijk fietsen qua zithouding (Spijtig dat Giant enkel fietsen aflevert met niet ronde zadelpennen).
Hoe maak ik hier een dynamokoplamp vast?