Dit behoeft enige correctie.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 19 nov, 2019 15:57Dit is bedoeld om de overcapaciteit van Schiphol te ontlasten en bepaalde vluchten overnemen. Wat is prettiger dan een korte afstand tussen de straat en het vliegtuig afleggen inplaats van zeker een half uur lopen naar de verst gelegen pieren?Eric op de Fiets schreef: ↑ma 18 nov, 2019 19:22En in Lelystad moet een vakantievliegveld worden geopend???
https://nos.nl/artikel/2309445-geheim-r ... ieden.html
"De groei van Lelystad Airport is in drie stappen gepland: eerst tot 10.000 vluchten, dan tot 25.000 vluchten in 2023 en daarna verder tot 45.000 vluchten. De onderzoekers zeggen nu dat de groei tot 25.000 vluchten vooral op het conto van vliegmaatschappijen zal komen die nu nog op Schiphol zitten.
Maar na 2023 zullen prijsvechters als Ryan Air, TUI en Wizz Air hun kans schoon zien, denken ze. Voor dit soort maatschappijen is nu nog weinig ruimte in Nederland, terwijl er veel vraag is naar goedkope vakantievluchten.
Lelystad Airport is voor deze maatschappijen een droom die werkelijkheid wordt. De verwachting is dat de maximale groei, door de komst van deze nieuwkomers, veel eerder wordt bereikt dan tot nu toe werd verwacht".
Erger nog; https://barneveldsekrant.nl/lokaal/verk ... nen-659728