Je bent er bijna (er is een foto van op Streetview).
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik had mijn gok gebaseerd op een vage herinnering uit 1984/5 (tsja, ook het jaartal weet ik niet meer precies )
Een kloostercomplex. Het witte poortgebouw linksachter doet zeer Limburgs aan. België is uitgesloten, want de met rode baksteen omrande kerkramen in deze kloosterkerk lijken echt Nederlands, zo'n Cuypers-stijl. Ook de ruime koorsluiting in halfronde vorm met eigen afdakjes boven de ramen is opvallend te noemen. De bijgebouwen rechts zien er vooroorlogs uit. Ik heb me suf afgezocht op Nederlandse kloosters, speciaal gelet op de vorm van de dakruiter, maar niks te vinden. Heb je de klooster soms met opzet gefotografeerd, die niet eens op internet staat?
Abdij van Achel? https://www.google.nl/maps/place/De+Ach ... d5.4882965
Helemaal goed Martin.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 03 okt, 2019 13:16Abdij van Achel? https://www.google.nl/maps/place/De+Ach ... d5.4882965
Ik zie nu dat google 'm in 1 keer vindt. Voor niets gesjopt.PeterVanRijn schreef: ↑do 03 okt, 2019 13:15Ik dacht even dat je alleen je fiets voor de Wikipedia-foto gesjopt had.
(Ik zeg verder niks, want nu geen tijd voor het zoeken, plaatsen en monitoren van de volgende foto)
Alleen al het feit dat dit klooster een „grensgeval" is, denk ik nu aan mijn vroegere schoolmeester meneer Hoogervorst op mijn school in Amsterdam. Hij ging met z'n gezin vaak op vakantie naar Borkel en Schaft in Brabant. Om bij zijn verhalen de daad bij het woord te voegen, heeft hij een Volkswagenbusje gehuurd en nam onze hele klas mee naar Borkel en Schaft. Het was in mei 1966, ik herinner me nog goed dat er overal in Brabant vlaggen halfstok hingen naar aanleiding van het overlijden van de zeer populaire bisschop Bekkers.
Dat zal toch een betrekkelijk kleine klas geweest zijn, hoewel er in die tijd nog geen veiligheidsgordelplicht was en er dus makkelijk 'gestapeld' kon worden.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 03 okt, 2019 14:00... heeft hij een Volkswagenbusje gehuurd en nam onze hele klas mee ...
Onze klas bestond uit zeven kinderen.PeterVanRijn schreef: ↑do 03 okt, 2019 15:24Dat zal toch een betrekkelijk kleine klas geweest zijn, hoewel er in die tijd nog geen veiligheidsgordelplicht was en er dus makkelijk 'gestapeld' kon worden.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 03 okt, 2019 14:00... heeft hij een Volkswagenbusje gehuurd en nam onze hele klas mee ...