Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 484 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36038 berichten
De Biggesee in Sauerland?
DaVinci schreef:
do 03 okt, 2019 11:14
De Biggesee in Sauerland?
Je bent er bijna (er is een foto van op Streetview).
Klopt, aan de Listertalsperre in het Sauerland. Volgende is voor Renel.
De tovenaar schreef:
do 03 okt, 2019 11:06
JanH schreef:
do 03 okt, 2019 11:02
Camping Belle-Vue met zicht op de brug in het Lac de Robertville.
Nee, deze camping is niet in België
Ik had mijn gok gebaseerd op een vage herinnering uit 1984/5 (tsja, ook het jaartal weet ik niet meer precies :? )
DaVinci maakte het wel makkelijk.

Nieuwe foto:

Bijlagen

Heb je er bier gekocht? Of zat die achter slot en grendel?
renel schreef:
do 03 okt, 2019 11:49
DaVinci maakte het wel makkelijk.

Nieuwe foto:
Een kloostercomplex. Het witte poortgebouw linksachter doet zeer Limburgs aan. België is uitgesloten, want de met rode baksteen omrande kerkramen in deze kloosterkerk lijken echt Nederlands, zo'n Cuypers-stijl. Ook de ruime koorsluiting in halfronde vorm met eigen afdakjes boven de ramen is opvallend te noemen. De bijgebouwen rechts zien er vooroorlogs uit. Ik heb me suf afgezocht op Nederlandse kloosters, speciaal gelet op de vorm van de dakruiter, maar niks te vinden. Heb je de klooster soms met opzet gefotografeerd, die niet eens op internet staat?
Het complex ligt voor 99% in Belgie.
Ik dacht even dat je alleen je fiets voor de Wikipedia-foto gesjopt had. :-)
(Ik zeg verder niks, want nu geen tijd voor het zoeken, plaatsen en monitoren van de volgende foto)
renel schreef:
do 03 okt, 2019 13:04
Abdij van Achel? https://www.google.nl/maps/place/De+Ach ... d5.4882965
Martin E. van Doornik schreef:
do 03 okt, 2019 13:16
renel schreef:
do 03 okt, 2019 13:04
Abdij van Achel? https://www.google.nl/maps/place/De+Ach ... d5.4882965
Helemaal goed Martin.
Er zit ook een winkeltje bij met o.a. veel soorten bier die niet in Nederland te koop zijn.
Beurt weer naar Martin.
PeterVanRijn schreef:
do 03 okt, 2019 13:15
Ik dacht even dat je alleen je fiets voor de Wikipedia-foto gesjopt had. :-)
(Ik zeg verder niks, want nu geen tijd voor het zoeken, plaatsen en monitoren van de volgende foto)
Ik zie nu dat google 'm in 1 keer vindt. Voor niets gesjopt. :oops:
renel schreef:
do 03 okt, 2019 13:23
Helemaal goed Martin.
Er zit ook een winkeltje bij met o.a. veel soorten bier die niet in Nederland te koop zijn.
Beurt weer naar Martin.
Alleen al het feit dat dit klooster een „grensgeval" is, denk ik nu aan mijn vroegere schoolmeester meneer Hoogervorst op mijn school in Amsterdam. Hij ging met z'n gezin vaak op vakantie naar Borkel en Schaft in Brabant. Om bij zijn verhalen de daad bij het woord te voegen, heeft hij een Volkswagenbusje gehuurd en nam onze hele klas mee naar Borkel en Schaft. Het was in mei 1966, ik herinner me nog goed dat er overal in Brabant vlaggen halfstok hingen naar aanleiding van het overlijden van de zeer populaire bisschop Bekkers.
Onze leraar heeft het klooster van Achel ook aan onze klas laten zien. Maar ik herinner me helemaal niet hoe dit eruit zag. Maar dat dit op de grens staat, deed bij mij het kwartje vallen.

Hier is de volgende raadselfoto (uit de oude doos):

Waar is dit.jpg
Ik denk aan de Jardin dus Luxembourg in Parijs.
Oepsie, is fout...
Ja drie landen naar rechts op de kaart en dan 1 omhoog. Bij gebrek aan een lastige sla ik even over. maar moeilijk te vinden istie niet.
do 03 okt, 2019 14:00
... heeft hij een Volkswagenbusje gehuurd en nam onze hele klas mee ...
Dat zal toch een betrekkelijk kleine klas geweest zijn, hoewel er in die tijd nog geen veiligheidsgordelplicht was en er dus makkelijk 'gestapeld' kon worden.
_Peter_ schreef:
do 03 okt, 2019 14:42
Ja drie landen naar rechts op de kaart en dan 1 omhoog. Bij gebrek aan een lastige sla ik even over. maar moeilijk te vinden istie niet.
Als er zo gehint wordt... Pałac Łazienkowski in Warschau?
PeterVanRijn schreef:
do 03 okt, 2019 15:24
do 03 okt, 2019 14:00
... heeft hij een Volkswagenbusje gehuurd en nam onze hele klas mee ...
Dat zal toch een betrekkelijk kleine klas geweest zijn, hoewel er in die tijd nog geen veiligheidsgordelplicht was en er dus makkelijk 'gestapeld' kon worden.
Onze klas bestond uit zeven kinderen.
Bovendien bestonden de veiligheidsgordels pas vanaf 1971 en nog niet in 1966.
Het betrof een school voor dove kinderen. Om de communicatie tussen de leerkracht en dove kinderen makkelijker te maken, waren de klassen klein. Kleuter-, lager en voortgezet onderwijs onder hetzelfde dak. Daardoor had ik 15 jaar lang steeds dezelfde klasgenoten, wat bijzondere banden zijn ontstaan. In 1969 van school af gegaan, maar ik heb nu nog steeds contact met ze allemaal.
Eh, Martin, is de oplossing van Jurr (Pałac Łazienkowski in Warschau) goed?