Gezellig met een groep solexjes huren en de mooie kleine dijkjes rijden....
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Gezellig met een groep solexjes huren en de mooie kleine dijkjes rijden....
Aaaii dat is vervelend. Ik hoop dat je conditie weer op niveau komt. Je kan met je SP in ieder geval de belasting langzaam opvoeren door minder (lang) ondersteuning te gebruiken.Polling schreef: ↑zo 25 aug, 2019 16:49Moeilijke vergelijking, toen ik de Sp een jaar had, ging ik een half jaar de lappenmand in met nierproblemen. De conditie is nu heel langzaam aan het terugkeren, maar welke invloed het ww-verkeer heeft, is voor mij niet meer te meten.Hans Keesom schreef: ↑zo 25 aug, 2019 10:06Maar de kans is groot dat je nu veel meer in hartslagzone 2 zit waar de vetverbranding gebeurd. En op de terugweg kan je natuurlijk altijd nog de ondersteuning verlagen zodat je hartslag ophoog gaat.Polling schreef: ↑zo 25 aug, 2019 08:53En dat doet ie ook, conditie ondermijnen. Ik fietste op de Gaastra 3 x pw 2x17 km naar het werk. Locatie wijzigde naar 2x45 km en ik heb daarvoor een SP aangeschaft. Daar zit ik langer op (was een klein uur op de Gaastra, is nu bijna anderhalf uur op de SP) maar met de Garmin smartwatch gemeten is de hartslag flink lager en de verbranding van de calorieën ook.
En aangezien je dat nu anderhalf uur doet..... poeh, 3 uur per dag op je fiets en dan zijn er mensen die dat minder gezond noemen...
Merk je zelf een verandering in je conditie?
Voor mij is dat theorie, ik gebruik de SP om snel en met zo min mogelijk inspanning op het werk te komen en weer thuis te komen. Ik heb een gewone fiets voor langere, recreatieve ritjes en fietsvakanties, en wandel ook veel. Daarmee komt de conditie weer terug (aardig op weg inmiddels).Hans Keesom schreef: ↑ma 26 aug, 2019 19:24Aaaii dat is vervelend. Ik hoop dat je conditie weer op niveau komt. Je kan met je SP in ieder geval de belasting langzaam opvoeren door minder (lang) ondersteuning te gebruiken.Polling schreef: ↑zo 25 aug, 2019 16:49Moeilijke vergelijking, toen ik de Sp een jaar had, ging ik een half jaar de lappenmand in met nierproblemen. De conditie is nu heel langzaam aan het terugkeren, maar welke invloed het ww-verkeer heeft, is voor mij niet meer te meten.Hans Keesom schreef: ↑zo 25 aug, 2019 10:06
Maar de kans is groot dat je nu veel meer in hartslagzone 2 zit waar de vetverbranding gebeurd. En op de terugweg kan je natuurlijk altijd nog de ondersteuning verlagen zodat je hartslag ophoog gaat.
En aangezien je dat nu anderhalf uur doet..... poeh, 3 uur per dag op je fiets en dan zijn er mensen die dat minder gezond noemen...
Merk je zelf een verandering in je conditie?
Er komt in Antwerpen ook een nieuw 'verkeersbord':Een woordje over de "nieuwe verplaatsingsmiddelen" : elektrische steps en elektrische fietsen mogen rijden (maximaal 25 km/u volgens het verkeersreglement). Elektrische fietsen die tot 45 km/u kunnen rijden (speed pedelecs) daarentegen, worden beschouwd als bromfietsen en moeten vooraf een vrijstellingsdocument bekomen.
Hoe en of ze de Speed Pedelecs gaan controleren weet ik niet maar dit is alvast een duidelijke keuze. Terechte keuze of niet? Wat vinden jullie daarvan?“Pas uw snelheid aan de stedelijke omgeving aan.” Zoiets zal er op de borden die aan de grenzen van de stad en erbinnen geplaatst worden komen te staan.
Voor mij is dat praktijk, met een paar keer drukken op een knop schakel ik over van wat jouw ene naar jouw andere fiets.Polling schreef: ↑wo 04 sep, 2019 15:10Voor mij is dat theorie, ik gebruik de SP om snel en met zo min mogelijk inspanning op het werk te komen en weer thuis te komen. Ik heb een gewone fiets voor langere, recreatieve ritjes en fietsvakanties, en wandel ook veel. Daarmee komt de conditie weer terug (aardig op weg inmiddels).Hans Keesom schreef: ↑ma 26 aug, 2019 19:24Aaaii dat is vervelend. Ik hoop dat je conditie weer op niveau komt. Je kan met je SP in ieder geval de belasting langzaam opvoeren door minder (lang) ondersteuning te gebruiken.
Ik vertrek over 10 minuten naar Brussel om daar te genieten van de autoloze dag.nicolevelo schreef: ↑zo 22 sep, 2019 07:58Vandaag is het autoloze zondag op vele plaatsen in België. Speed pedelecs worden beschouwd als bromfietsen en mogen dus niet mee de straat op.
Hoe en of ze de Speed Pedelecs gaan controleren weet ik niet maar dit is alvast een duidelijke keuze. Terechte keuze of niet? Wat vinden jullie daarvan?
Mee eens, sterker nog, stel op zo'n dag op de auto(snel)weg de rechterbaan open voor speed-pedelecs!
De autovrije zondag geldt (met enkele uitzonderingen) voor het hele Brusselse gewest. Dat ligt inderdaad grotendeels binnen de R0, maar daar kan Brussel vanzelfsprekend niets aan doen ...Hans Keesom schreef: ↑zo 22 sep, 2019 10:14Mee eens, sterker nog, stel op zo'n dag op de auto(snel)weg de rechterbaan open voor speed-pedelecs!
Ik heb echter de indruk dat deze autovrije zondag vooral binnen de ring van Brussel geldt.
Ja, maar als je bekijkt hoe groot dat gebied is vind ik dat zeer indrukwekkend.Hans Keesom schreef: ↑zo 22 sep, 2019 10:14Ik heb echter de indruk dat deze autovrije zondag vooral binnen de ring van Brussel geldt.
Waren er in Europa dit jaar grotere autovrije zones? Parijs, voor zover mij bekend, maar waren er nog andere?Leon schreef: ↑zo 22 sep, 2019 21:13Ja, maar als je bekijkt hoe groot dat gebied is vind ik dat zeer indrukwekkend.Hans Keesom schreef: ↑zo 22 sep, 2019 10:14Ik heb echter de indruk dat deze autovrije zondag vooral binnen de ring van Brussel geldt.
Plaatje, zelf aanklikken: links en rechts dezelfde schaal.
https://pix.toile-libre.org/upload/orig ... 177260.jpg