door
Belle » vr 13 sep, 2019 12:50
keesswart schreef: ↑vr 13 sep, 2019 08:14
Als ik nu 20 was, zou ik zeker niet lid worden van een club waar het veelvuldig vliegen naar verre bestemmingen nog steeds verheerlijkt wordt (‘Gaan we dit jaar in Thailand of in Peru fietsen?’). Voor de jongeren van nu wordt de wereld een stuk minder prettig om overheen te fietsen.
Als ik iets zie bij mijn jongere collega's (25-35 jaar) is dat ze hier totaal niet mee bezig zijn. Gewoon even in twee dagen op een neer met het vliegtuig voor een feestje op Ibiza, dat is de norm. En nee, ik werk niet voor een commercieel bedrijf. Volgens mij gaat het kamperen en fietsen een beetje op-en-neer qua populariteit. De laatste tijd is het een stuk drukker op natuurkampeerterreinen. Een paar jaar geleden kon je er nog een kanon afschieten, nu moet je reserveren.
Het probleem van jong en volwassen zijn, is dat het maar een kleine 20 jaar duurt. Daarna ben je nog ca. 40 jaar oud. Dus logisch dat er meer ouderen dan jongeren lid zijn. Ik zag overigens zat jonge mensen van rond de 30.
Bikepacking wordt binnen de vereniging goed opgepakt en dit spreekt dertigers meer aan.
Oja, maar ik kwam hier om te vertellen over mijn blogpost over dit weekend. Voor een verslag en foto's zie:
Feesten met de Wereldfietser.