Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koolstop-remblokjes, maar welke van de 40+ modellen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Koolstop-remblokjes, maar welke van de 40+ modellen?

Ik heb nu Shimano S70C blokjes op mijn fiets (koga randonneur). Welke Koolstop blokjes adviseren jullie?
Ze moeten wel in de bestaande remschoen passen.
Bronsky schreef:
do 29 aug, 2019 21:44
Ik heb nu Shimano S70C blokjes op mijn fiets (koga randonneur). Welke Koolstop blokjes adviseren jullie?
Afhankelijk van de velg en het inzetgebied. Er zijn er gewoon teveel om daar een antwoord op te geven, kijk even op www.koolstop.com. Voorzover mij bekend past het in het algemeen gewoon.
_Peter_ schreef:
do 29 aug, 2019 22:05
Bronsky schreef:
do 29 aug, 2019 21:44
Afhankelijk van de velg en het inzetgebied. Er zijn er gewoon teveel om daar een antwoord op te geven, kijk even op www.koolstop.com. Voorzover mij bekend past het in het algemeen gewoon.
Qua materiaal de zwarte, zalmkleurige of tweekleurige. De zalmkleurige zoudenn het beter doen in de regen maar volgens mij is het verschil klein.
Qua vorm degenen die op je fiets passen.
Deze dus:
https://www.rosebikes.nl/kool-stop-thin ... =standaard

Aan inlegdingetjes doe ik niet. De blokjes zijn met mijn fietsgedrag - hekel aan regen en modder - nauwelijks te verslijten, ook al woon ik in een heuvelgebied.
Als je de mogelijkheid hebt om inlegdingetjes te gebruiken zou ik dat zeker doen, zeker als de houder juist afgesteld is, dat is elke keer als je dat weer moet doen toch weer gepruts. Of je nu in Limburg woont of niet.
eventueel ook hier https://www.bike-discount.de/en/shop/v- ... pads-11818 of hier https://www.bike24.com/1.php?content=7& ... 24818%5D=1
Bedankt voor de reacties.

Heb ze inmiddels besteld.
https://www.bike-discount.de/en/buy/koo ... lack-25045
Passen de inlegdingetjes van Kool Stop in de houders van Shimano? Ik ben benieuwd.
Leon schreef:
vr 30 aug, 2019 09:17
Maar of de inlegdingetjes van Kool Stop in de houders van Shimano passen?
Bij bike24 staat erbij vermeld dat de in meeste v-brake holders passen. Daar ga ik dan maar voor het gemak even vanuit.
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 24818%5D=1

Als ik ze binnen heb laat ik het hier weten of het inderdaad past.
Leon schreef:
vr 30 aug, 2019 09:17
Passen de inlegdingetjes van Kool Stop in de houders van Shimano? Ik ben benieuwd.
Ik ben nog nooit V-brake-inlegremblokjes tegen gekomen die niet in een V-brakremblokjeshouder pasten van een ander merk. Naar mijn ervaring gaat het als er gesproken wordt over V-brakes dus echt wel om een standaard waar de verschillende merken netjes compatibel met elkaar zijn.
Revanho schreef:
zo 01 sep, 2019 09:53
Ik ben nog nooit V-brake-inlegremblokjes tegen gekomen die niet in een V-brakremblokjeshouder pasten van een ander merk.
Ik ook niet, maar dat is om omgekeerde reden: ik heb nog nooit inlegblokjes gebruikt omdat ik heel erg weinig remblokjes gebruik; meestal vervang ik de blokjes éénmaal in het leven van een fiets. Mijn scepsis deed mij vermoeden dat geen enkel blokje van het ene merk in om het even welke houder van een ander merk zou passen; waarschijnlijk omdat dit bij andere artikelen normaal is.
Leon schreef:
zo 01 sep, 2019 10:00
Revanho schreef:
zo 01 sep, 2019 09:53
Ik ben nog nooit V-brake-inlegremblokjes tegen gekomen die niet in een V-brakremblokjeshouder pasten van een ander merk.
Ik ook niet, maar dat is om omgekeerde reden: ik heb nog nooit inlegblokjes gebruikt omdat ik heel erg weinig remblokjes gebruik; meestal vervang ik de blokjes éénmaal in het leven van een fiets. Mijn scepsis deed mij vermoeden dat geen enkel blokje van het ene merk in om het even welke houder van een ander merk zou passen; waarschijnlijk omdat dit bij andere artikelen normaal is.
Of Leon heeft teveel fietsen, of hij fietst (remt) niet genoeg. Ik moest destijds (20 jaar geleden alweer) toch elk jaar de remblokjes wel zeker 1 keer per jaar vervangen, nu met HS33 op de ene en schijfremmen op de andere is dat eigenlijk niet veranderd, de schijfremmen zelfs wat vaker, afhankelijk van het weer.
_Peter_ schreef:
zo 01 sep, 2019 11:43
Leon schreef:
zo 01 sep, 2019 10:00
meestal vervang ik de blokjes éénmaal in het leven van een fiets.
Of Leon heeft teveel fietsen, of hij fietst (remt) niet genoeg. Ik moest destijds (20 jaar geleden alweer) toch elk jaar de remblokjes wel zeker 1 keer per jaar vervangen, nu met HS33 op de ene en schijfremmen op de andere is dat eigenlijk niet veranderd, de schijfremmen zelfs wat vaker, afhankelijk van het weer.
Ik zal proberen per gereden km wat meer te remmen zodat de blokjes korter dan 20.000 km meegaan Peter. :wink:
Bronsky schreef:
vr 30 aug, 2019 09:26

Als ik ze binnen heb laat ik het hier weten of het inderdaad past.
Het past...

Bijlagen