Ik heb sinds kort voor het eerst een fiets met v-brakes (Shimano deore) en nu wilde ik vast reserveremblokjes kopen. Ik lees hier op het forum veelal positieve geluiden over "Koolstop-remblokjes" (eventueel met nog een kleur erbij genoemd), dus ik dacht: "Dat moet simpel zijn." Maar als ik op hun site kijk, hebben ze 44 verschillende modellen. Van sommige zie ik wel dat dat iets heel anders is dan wat ik er nu op heb zitten (de standaard blokjes van Shimano), maar toch...
Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van nieuwe? Is er één model dat geschikt is, of meerdere? Liefst zou ik alleen het rubber vervangen (het lijkt erop dat dat kan, ik zie een klein pinnetje zitten), maar kan ik dan een blokje van Koolstop in het schoentje (zo heet dat metalen deel toch?) van Shimano steken? Graag jullie advies voor dit groentje!
Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van nieuwe? Is er één model dat geschikt is, of meerdere? Liefst zou ik alleen het rubber vervangen (het lijkt erop dat dat kan, ik zie een klein pinnetje zitten), maar kan ik dan een blokje van Koolstop in het schoentje (zo heet dat metalen deel toch?) van Shimano steken? Graag jullie advies voor dit groentje!