door
keesm54 » wo 28 aug, 2019 17:23
_Peter_ schreef: ↑di 20 aug, 2019 22:00
De buis op die oude Batavus is denk ik een stuk dikker dan de fietsen dat tegenwoordig hebben, dat kan mits niet te zwaar belast wel wat hebben, het wrikt in ieder geval niet, wat mogelijk wel het geval zou zijn geweest als je het op de zadelpen had gemonteerd.
De oude Batavus heeft Parijs gehaald zonder problemen. Kreeg vanmiddag foto toegestuurd van de dames poserend voor de Eiffeltoren .
Van vriendin (met nieuwere Giant racefiets) alleen gisteren ketting dubbel geslagen bij voorblad door schakelfout. Maar even wat appen en ook weer kunnen oplossen.
Uiteindelijk ging zelfs iets meer bagage mee omdat op laatste dag besloten werd lichtgewicht kampeeruitrusting van mij mee te nemen omdat het kamperen werd ipv airbnb, b&b e.d. vanwege de goede weersvoorspellingen.
Drager aan buis gaf max. gewicht van 10 kg aan, ik denk dat het wel iets meer geweest is. Maar ja, eind goed al goed...
Lekker 2 dagen genieten van Parijs nu voor deze kanjers
Stef schreef:Ik gebruik al enkele jaren een Tubus Fly Classic rekje in combinatie met de Tubus Quick Release adapter op oude Colnage Master voor exact dat probleem. Een rekje met zadelpen bevestiging vond ik na twee reizen te instabiel en onbetrouwbaar.
Deze optie houden we in het achterhoofd.
keesm54 schreef:@bdr: bedankt voor je reactie.
Ik snap je opmerking over het rekje en de zadelbuis. Er zitten inderdaad bij de achteras 2 oogjes
Hier bedoelde ik eigenlijk totaal 2 oogjes, dus elke kant 1 ! Of bedoeld voor spatbord of bedoeld voor bagagedrager, ik denk dat eerste.