Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 146 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
_Peter_ schreef:
di 20 aug, 2019 22:00
Die oogjes bij de as zijn eerder bedoeld voor het monteren van een spatbord dan bagagedrager.
Het was toch heel gebruikelijk om op dat soort oogjes bagagedragers te monteren voor flink wat bagage. Kijk maar naar de foto's in het draadje met de aangeboden Vittorio van vandaag.

Die dragers die aan de zitbuis of zadelpen grijpen en voor de rest in de lucht hangen zijn meedtal zwaar t.o.v. gewone dragers omdat ze een merkwaardig krachtenspel moeten kunnen weerstaan.
Ik gebruik al enkele jaren een Tubus Fly Classic rekje in combinatie met de Tubus Quick Release adapter op oude Colnage Master voor exact dat probleem. Een rekje met zadelpen bevestiging vond ik na twee reizen te instabiel en onbetrouwbaar.

Twee nadeeltjes van van bovenstaande combo:
- Het is een tikje meer gedoe om het achterwiel uit de fiets te halen
- Ingeval van horizontale padden op je frame (meestal bij oud staal), moet de de snelspanner nog manueel een beetje bijdraaien met een sleutel 10, anders zit het geheel niet klem genoeg en schiet het wiel naar voor bij het optrekken.

Afbeelding
66516054_1443551269151595_5373930909215629256_n.jpg
Mijn dochter presenteert hier mijn zelf opgebouwde Surly Ogre. Hiervoor een Gazelle Chamonix gehad, maar de lol die ik met mijn vorige fiets had (een oudere Giant tourfiets) had ik niet, de stabiliteit van de Gazelle vond ik tekort doen, dus om maar het totaal tegenovergestelde te fixen deze opgebouwd.

Leuk en uitdagend om te doen. Dochter kan er heerlijk achter op (ook op singletracks, die geniet).

Naast vakantiefiets ook woonwerkfiets, en speelfiets. Beste koop van dit jaar.
SimondelaCourt schreef:
di 27 aug, 2019 20:53
66516054_1443551269151595_5373930909215629256_n.jpg
Mijn dochter presenteert hier mijn zelf opgebouwde Surly Ogre.
Veel boterhammen met pindakaas geven. :)
_Peter_ schreef:
di 20 aug, 2019 22:00
De buis op die oude Batavus is denk ik een stuk dikker dan de fietsen dat tegenwoordig hebben, dat kan mits niet te zwaar belast wel wat hebben, het wrikt in ieder geval niet, wat mogelijk wel het geval zou zijn geweest als je het op de zadelpen had gemonteerd.
De oude Batavus heeft Parijs gehaald zonder problemen. Kreeg vanmiddag foto toegestuurd van de dames poserend voor de Eiffeltoren . :D
Van vriendin (met nieuwere Giant racefiets) alleen gisteren ketting dubbel geslagen bij voorblad door schakelfout. Maar even wat appen en ook weer kunnen oplossen.

Uiteindelijk ging zelfs iets meer bagage mee omdat op laatste dag besloten werd lichtgewicht kampeeruitrusting van mij mee te nemen omdat het kamperen werd ipv airbnb, b&b e.d. vanwege de goede weersvoorspellingen.
Drager aan buis gaf max. gewicht van 10 kg aan, ik denk dat het wel iets meer geweest is. Maar ja, eind goed al goed...
Lekker 2 dagen genieten van Parijs nu voor deze kanjers :)
Stef schreef:Ik gebruik al enkele jaren een Tubus Fly Classic rekje in combinatie met de Tubus Quick Release adapter op oude Colnage Master voor exact dat probleem. Een rekje met zadelpen bevestiging vond ik na twee reizen te instabiel en onbetrouwbaar.
Deze optie houden we in het achterhoofd.
keesm54 schreef:@bdr: bedankt voor je reactie.
Ik snap je opmerking over het rekje en de zadelbuis. Er zitten inderdaad bij de achteras 2 oogjes
Hier bedoelde ik eigenlijk totaal 2 oogjes, dus elke kant 1 ! Of bedoeld voor spatbord of bedoeld voor bagagedrager, ik denk dat eerste.
SimondelaCourt schreef:
di 27 aug, 2019 20:53
66516054_1443551269151595_5373930909215629256_n.jpg
Mijn dochter presenteert hier mijn zelf opgebouwde Surly Ogre. Hiervoor een Gazelle Chamonix gehad, maar de lol die ik met mijn vorige fiets had (een oudere Giant tourfiets) had ik niet, de stabiliteit van de Gazelle vond ik tekort doen, dus om maar het totaal tegenovergestelde te fixen deze opgebouwd.

Leuk en uitdagend om te doen. Dochter kan er heerlijk achter op (ook op singletracks, die geniet).

Naast vakantiefiets ook woonwerkfiets, en speelfiets. Beste koop van dit jaar.
Hoe bevallen jou de G-one bandjes. Zit hier ook naar te kijken i.p.v. de sliks Suprême die ik nu rijdt met wel erg weinig grip
Hij is af! Van frameset naar fiets.
Surly Troll, mt S.
Microshift 9 speed aandrijving
Quasar wielen in 26"
Afmontage en zadel had ik nog liggen.

Het is even wennen. Van snelle gravelbike naar offroad tourfiets, maar de eerste testrit van 100km zit erop.
$_86 2.JPG
Frameset van Forumlid Sjefke
$_86 2.JPG (42.63 KiB) 3615 keer bekeken
Schermafbeelding 2019-08-28 om 23.11.24.png
Naar een heerlijke offroad tourfiets
Schermafbeelding 2019-08-28 om 23.11.24.png (528.38 KiB) 3615 keer bekeken
SimondelaCourt schreef:
di 27 aug, 2019 20:53

Naast vakantiefiets ook woonwerkfiets, en speelfiets. Beste koop van dit jaar.

jwkeij schreef:
wo 28 aug, 2019 23:24
Hij is af! Van frameset naar fiets.
Surly Troll, mt S.
Fraaie Surly's! Veel fijne kilometers ermee gewenst allebei :)
jwkeij schreef:
wo 28 aug, 2019 23:24
Hij is af! Van frameset naar fiets.
Surly Troll, mt S.
Microshift 9 speed aandrijving
Quasar wielen in 26"
Afmontage en zadel had ik nog liggen.

Het is even wennen. Van snelle gravelbike naar offroad tourfiets, maar de eerste testrit van 100km zit erop.
$_86 2.JPG
Schermafbeelding 2019-08-28 om 23.11.24.png
Dat die rem en schakelkabels zo lang zijn heeft nog een reden? Zelf houdt ik die graag zo kort als mogelijk.
_Peter_ schreef:
wo 28 aug, 2019 23:57
Dat die rem en schakelkabels zo lang zijn heeft nog een reden? Zelf houdt ik die graag zo kort als mogelijk.
Stuurrol die er nog tussen moet?

Die van mij zijn daarom ook van die lange waslijnen helaas...
Kabels en leidingen bewust niet ingekort, nee. Dan kan ik mijn bar bag makkelijk kwijt. :

Nu toch nog op zoek naar een setje tourbandjes... de Smart Sam zijn voor mij niet de beste banden over asfalt.
jwkeij schreef:
wo 28 aug, 2019 23:24
Hij is af! Van frameset naar fiets.
Heel fraai!
Terra schreef:
wo 28 aug, 2019 18:25
SimondelaCourt schreef:
di 27 aug, 2019 20:53
66516054_1443551269151595_5373930909215629256_n.jpg
Mijn dochter presenteert hier mijn zelf opgebouwde Surly Ogre. Hiervoor een Gazelle Chamonix gehad, maar de lol die ik met mijn vorige fiets had (een oudere Giant tourfiets) had ik niet, de stabiliteit van de Gazelle vond ik tekort doen, dus om maar het totaal tegenovergestelde te fixen deze opgebouwd.

Leuk en uitdagend om te doen. Dochter kan er heerlijk achter op (ook op singletracks, die geniet).

Naast vakantiefiets ook woonwerkfiets, en speelfiets. Beste koop van dit jaar.
Hoe bevallen jou de G-one bandjes. Zit hier ook naar te kijken i.p.v. de sliks Suprême die ik nu rijdt met wel erg weinig grip
Heerlijk, rollen goed op asfalt, goede grip op gravel en bospaden. Slecht met modder, tussen de noppen komt er dan modder te zitten en dan is het glad. Maar ik geloof dat er nog een grippy g one is, die modder beter aan kan. Maar erg tevreden.
heel fraai! 'goed bezig' :D
groet, hoogframe
@simon; Er zijn 3 varianten G-one (en dan ook nog in verschillende grootte én breedte...)
De Allround, de Speed en de Bite. Die laatste kan beter met modder overweg. Op mijn gravelbike heb ik de Allround zitten. Deze rollen, inderdaad, uit de kunst.
Hoe rollen deze op het asfalt? En heb je een idee hoe het met de duurzaamheid gesteld is?
Volgens Schwalbe rollen ze goed op asfalt en ook off-road. Jammer alleen dat de G One bite maar tot max 40 breedte gaat.
Het gaat mij om de allround versie. Maar inderdaad als je de bite wil dan is dat jammer - wie weet komt die in de toekomst nog.
De allround versie in 700c is er in 57 / 2.25"
https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader ... round.html
Inge1 schreef:
vr 30 aug, 2019 13:28
Het gaat mij om de allround versie. Maar inderdaad als je de bite wil dan is dat jammer - wie weet komt die in de toekomst nog.
Ik heb de all round, en op asfalt geen klachten, je hoort hem alleen wel. Niet zo stil als slicks