Ja, die carabiner was het eerste wat ik terzijde legde, en het botermesje blijft ook thuis.
Groeten BSM
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb de Almotion 50 mm gemeten.Heuvelrugfietser schreef: ↑zo 12 mei, 2019 14:39Dat zou ik ook wel willen weten. Is iemand op dit forum in staat om dit bij se eigen fiets op te meten? :) Mijn dank zal groot zijn. Al neig ik toch naar een 1.75 of 47 maat.
Wat zal het verschil zijn met een 1.6 en die 1.75? Al gaat het hier ook om andere fabrikanten...
Of toch een 1.75 marathon (geen plus)?
Dat ik daar zelf nog niet op kwam. Hmm. O.dat het de geometrie beïnvloedt zegt de advocaat van de duivel? Maar geen slecht plan.
Ik ben nog nooit buiten Nederland, laat staan in de balkan wez3n fietsen, dus mijn ervaring is te beperkt om dit in te schatten. Zit in dat geval liever op save.
Bedankt Jan! Wanneer ik this ben ga ik ze nauwkeurig opmeten! Ik heb het vermoeden dat mijn mondials er dikker bijstaan maar dat het ook niet veel zal schelen.JanH schreef: ↑zo 12 mei, 2019 19:29Ik heb de Almotion 50 mm gemeten.
[url]viewtopic.php?f=23&t=32627&p=326302&hil ... on#p326302[/url
Geen idee, Almotions waren de eerste brede banden die ik heb gekocht en die bevielen goed voor woon-werk/weekend. Verder niet over nagedacht en op vakantie mee gegaan, best wel veel onverhard gedaan en ook dat ging goed.Bridgestone SM schreef: ↑zo 12 mei, 2019 15:33Rijd die Almotion op een zwaarbelaste fiets dan zoveel beter dat je er verder graag op inlevert ?
Wat is de inbouwhoogte van je huidige vork en de "standaard"?Heuvelrugfietser schreef: ↑zo 12 mei, 2019 20:23Stiekem heb ik na zitten denken over een nieuwe vork. Een surly stalen voorvork met veel bevestigingsmogelijkheden. Helaas kon ik de juiste lengte nergens in nederland kopen. Deze zou de breedte makkelijk aankunnen en ongeveer 1,5 cm langer zijn dan mijn huidige.
Tja, om die reden zitten er Schwalbe Marathon Tour-plus om mijn velgen ... en vooral ook omdat deze banden niet stuk te krijgen zijn. Dwz: de eerste vakantiebanden die heel duurzaam bleken, en daarom dus ook alledaags voldoen. Daarom ben ik nu dus met name nieuwsgierig naar de ervaringen met de Mondial vouwband in vergelijk met de Tour-plus.daulagari schreef: ↑zo 12 mei, 2019 21:38Geen idee, Almotions waren de eerste brede banden die ik heb gekocht en die bevielen goed voor woon-werk/weekend. Verder niet over nagedacht en op vakantie mee gegaan, best wel veel onverhard gedaan en ook dat ging goed.Bridgestone SM schreef: ↑zo 12 mei, 2019 15:33Rijd die Almotion op een zwaarbelaste fiets dan zoveel beter dat je er verder graag op inlevert ?
Misschien zijn er wel betere banden voor onverhard maar ik voor het meeste gebruik (woon-werk/weekend/verhard) is denk ik de Almotion één van de betere banden. Voor vakantie heb/had ik geen zin om andere banden te zoeken/monteren.
Tja, wat moet ik hier nu van denken ?Wim schreef: ↑zo 12 mei, 2019 22:12Wat mij betreft is de Mondial een derde wereld band. Ik moet wel toegeven dat het laatste stukje Balkan daar wel iets van weg heeft, maar voor de rest lijkt de Almotion me veel geschikter want sneller en comfortabeler. Let dan wel op dat je de nieuwe versie koop met Vectran antilek laag in plaats van de dikke rubberlaag van de eerdere versies. Die zijn niet zo erg als de Tour Plus, maar hoe minder stug een band is, hoe fijner.
Tja, als je mijn "fobie" zo tot een karikatuur maakt ... hoe serieus moet ik dan de rest nemen ?Wim schreef: ↑ma 13 mei, 2019 13:44Beste Bridgestone,
Wat is nu de pointe van je ook nu weer lange post: dat je een lekke banden fobie hebt en dus liever met massieve banden rijdt? In mijn inschatting gaat het vele vele duizenden kilometers duren voor je met de Almotion een lekke band hebt, en als dat gebeurt zet je er in een paar minuten een nieuwe binnenband in. Althans voor mij weegt dat niet op tegen al die kilometers op een lompe stugge band fietsen.
Deze bedoel je denk ik. De worst binnenband... https://www.fietsersbond.nl/nieuws/wors ... innenband/
Dag Travelmaster,Travelmaster schreef: ↑ma 13 mei, 2019 14:09Voor BSM's DINEX-probleem bestaan speciale binnenbanden. Geen idee meer hoe ze heten, maar het is als het ware een lange binnenband, waarvan de uiteinden bijeen komen als je ze om de velg legt. Mán wat een slechte omschrijving . Moet je wel een schaartje mee hebben, of een roestige Opinel, om de binnenband mee door te knippen / snijden / smurfen.
Ook met de 40 heb ik veel gemtbt, ze zijn echt met geen smoesje kapot te krijgen: het vuursteenverhardsel van hier had er weinig vat op. Niet dat ze daar speciaal voor gemaakt zijn maar als compromis voor als je verreweg het meeste op asfalt fietst maar niet bang wilt zijn voor een stevig stuk onverhard vind ik ze erg fijn.Wim schreef: ↑ma 13 mei, 2019 16:11Misschien is de OP wel meer geinteresseerd in bruikbare banden voor zijn doel dan in de beperkingen van een oude Bridgestone fiets.
De Almotion heeft best wel wat profiel. Niet genoeg voor IJsland etc, en misschien niet genoeg voor het binnenland van Albanie, maar verder vast wel, zeker als je een wat bredere maat gebruikt.