Tijdens mijn fietstocht in de provincie Utrecht was mijn fiets bij de pyramide van Austerlitz stilstaand omgevallen. Hij raakte een kleine boomstronk, waarbij de sleutel van het ringslot krom werd. Ik trok de sleutel eruit en probeerde hem recht te buigen, maar hij brak af. Nou, daar stond je dan met je geliefde fiets op slot. Ik zocht in mijn zakken en in de stuurtas, en ja hoor, daar vond ik een tweede sleutel. Opgelucht zette ik mijn fietstocht voort.
Thuis keek ik op internet naar het merk Abus en die blijkt een sleutelservice te hebben. Op de sleutel stond een nummer. Daarmee kon ik een nieuwe sleutel bestellen. Het kostte € 11,95 inclusief porto en na drie dagen kwam de post in mijn brievenbus. En de nieuwe sleutel past goed in mijn fiets! Dusss.... de reservesleutel én het nummer bij je hand houden, je weet maar nooit.
Thuis keek ik op internet naar het merk Abus en die blijkt een sleutelservice te hebben. Op de sleutel stond een nummer. Daarmee kon ik een nieuwe sleutel bestellen. Het kostte € 11,95 inclusief porto en na drie dagen kwam de post in mijn brievenbus. En de nieuwe sleutel past goed in mijn fiets! Dusss.... de reservesleutel én het nummer bij je hand houden, je weet maar nooit.