Ik begrijp sowieso niet dat je na 2000 km al je banden en ketting/tandwielen zou moeten vervangen.
En als dat echt nodig is, dan kun je beter gaan klagen bij de vorige fietsenmaker. Je weet dus nu ook waarom die zo goedkoop was....
Groet,
Tom.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik begrijp sowieso niet dat je na 2000 km al je banden en ketting/tandwielen zou moeten vervangen.
Volgens mij zit hier de kern van het probleem: als je geen vertrouwen hebt in je FM zal je altijd het idee houden dat je teveel betaalt, ook als hij een correcte berekening heeft gemaakt.
Ik vermoed dat je bijna net zo veel uitspaart aan onderdelen. Ik heb ook een 24v-fiets en de onderdelen daarvoor zijn gelukkig nog te krijgen en inflatie meegeteld goedkoper dan ooit (!). Je bespaart enorm veel doordat je niet meer de dure modellen onderdelen die ooit op de fiets gemonteert zaten gebruikt, maar de wat goedkopere modellen (niet de allergoedkoopste). De allereerste reactie hier was kennelijk een schot in de roos, maar dat was toen nog niet zeker:
Ik heb laatste met die site nog een lijstje gemaakt voor een budget 24v-opknapproject wat je aan onderdelen kwijt zou zijn.Jan ter Burg schreef: ↑di 23 apr, 2019 14:37Kijk hier eens als je wilt weten wat onderdelen kosten. Plus verzendkosten.
https://www.rosebikes.nl/fietsonderdelen
Hoe kan je nou beoordelen of dit TE veel geld is als je nog niet weet wat je FM precies allemaal voor dit geld heeft gedaan? Dat je niet eerder zoveel voor een reparatie hebt betaald is niet echt een sterke onderbouwing...
Als je opdracht was: Maak de fiets weer in orde, als nieuw ... dan heb je dus voor 1/3 van de nieuwprijs toen een fiets die nu nieuw nog meer zou kosten. Bezie het eens op deze manier.St_Jacobus schreef: ↑wo 24 apr, 2019 09:54Hoe kan je nou beoordelen of dit TE veel geld is als je nog niet weet wat je FM precies allemaal voor dit geld heeft gedaan? Dat je niet eerder zoveel voor een reparatie hebt betaald is niet echt een sterke onderbouwing...
Koop je voor € 500,- een vergelijkbare fiets zonder aanstaand kostenplaatje ? Zo ja dan ben ik het met je eens.
Ik moest weer helemaal m'n leesbril pakken om die kleine lettertjes te lezen.Bridgestone SM schreef: ↑wo 24 apr, 2019 16:34
PS Jaren terug heb ik de Bridgestones laten taxeren, voor de verzekering, en de waarde ging toen naar een serieus bedrag (overigens een bedrag waarvoor is ze toch niet kwijt wilde), iets minder lang geleden was er weer een verzekerings-akkefietje, en ook toen was de waarde weer serieus (net als de schade toen).
Voordeel van die kleine letters is wel dat ze niet zoveel ruimte op het beeldscherm innemen. BSM stond een uur geleden al op 18 berichten. Op 1 dag!rooss schreef: ↑wo 24 apr, 2019 17:33Ik moest weer helemaal m'n leesbril pakken om die kleine lettertjes te lezen.Bridgestone SM schreef: ↑wo 24 apr, 2019 16:34
PS Jaren terug heb ik de Bridgestones laten taxeren, voor de verzekering, en de waarde ging toen naar een serieus bedrag (overigens een bedrag waarvoor is ze toch niet kwijt wilde), iets minder lang geleden was er weer een verzekerings-akkefietje, en ook toen was de waarde weer serieus (net als de schade toen).
En het zijn niet de kortste berichten ook. Misschien kan hij dan de hele tekst in kleine lettertjes doen. Of nog kleinere lettertjes. Dat scheelt behoorlijk wat in oppervlakte, in feite dus digitale voetafdruk.
Ik heb het even voor je uitgerekend. Van de prijsstijging, als je het zo wilt noemen, van 336 naar 500 euro kan 9,50 euro voor rekening komen van een btw-tariefstijging van 6 naar 9%.Loes van den Bergen schreef: ↑wo 24 apr, 2019 19:08Kan het bedrag met verhoogd BTW te maken hebben?