Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oranje spaakreflectors - Forum Wereldfietser

Oranje spaakreflectors

Al jaren draagt m'n gele Giant oranje spaakreflectoren. Wellicht niet meer van deze tijd, maar ze hebben ook op voorgangers van deze fiets gezeten. Zo lang al, kan ik moeilijk wegdoen. Plastic kunnen na verloop der jaren broos gaan worden. Zo overkwam mij op 5 april j.l. in Wijk bij Duurstede: ik hoorde een paar knallen en van m'n achterwiel brak een oranje spaakreflector in stukken en hij belandde op de bestrating. Maar ik had nog haast om naar mijn overnachting in Bunnik te gaan fietsen, geen tijd om fietsenzaken te zoeken. Dan maar de volgende dag proberen. Zag ik in de vroege ochtend van 6 april op Koningsweg 27 in Utrecht een grote zaak van Trek fietsen. Omdat ik grote steden minder vertrouw (ik zag een vernielde ruit door een inbraakpoging) parkeerde ik mijn bepakte fiets binnen in de ruime zaak. De jongeman achter de desk trok een bedenkelijk gezicht en ging in de magazijn naar op zoek. Hij kwam terug met vier nieuwe oranje spaakreflectoren en ik hoefde er niets voor te betalen. Mijn dank was groot, wat een service! 8)
Helaas heeft Trek geen e-mail adres om mijn dankbaarheid nog eens uit te drukken.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n reflectoren in België ook moeilijk te vinden zouden zijn. In België moet een fiets die niet voorzien is van banden met een reflecteren strook altijd voorzien zijn van twee gele of oranje reflectoren in elk wiel. (Witte reflectoren zijn niet toegestaan in de wielen.)

Dus als je nog eens op zoek moet naar gele of oranje reflectoren zou ik gewoon eens een kans wagen in België.

Renaat
Volgens mij zat je juist bij Trek goed, want is er niet een of ander Amerikaans voorschrift dat die dingen meegeleverd moeten worden? Fijn dat je ze weer hebt. Anders had je hier een oproepje kunnen plaatsen, had vast ook iets opgeleverd 👍🏻
Mmm netjes van die winkel, ik moet er nog steeds eens gaan kijken.
Maar waarom is een kapot raam meteen een inbraakpoging? Ik ben wel eens met een ladder door een ruit gegaan en mijn fiets is ook een keer door een ruit gegaan. Allebei de keren was ik niet aan het pogen in te breken.
egopro schreef:
di 09 apr, 2019 07:11
Mmm netjes van die winkel, ik moet er nog steeds eens gaan kijken.
Maar waarom is een kapot raam meteen een inbraakpoging? Ik ben wel eens met een ladder door een ruit gegaan en mijn fiets is ook een keer door een ruit gegaan. Allebei de keren was ik niet aan het pogen in te breken.
Ik heb de winkelmedewerker gevraagd wat er met de etalageruit aan de hand was. Er zijn meerdere hamerslagen op uitgeoefend. Kan niet zomaar door een val of tik van een ladder. Het is hier op de foto die smalle hoge ruit achter de rechter Trek-vaandel.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 apr, 2019 10:33
Ik heb de winkelmedewerker gevraagd wat er met de etalageruit aan de hand was. Er zijn meerdere hamerslagen op uitgeoefend. Kan niet zomaar door een val of tik van een ladder. Het is hier op de foto die smalle hoge ruit achter de rechter Trek-vaandel.

Afbeelding
Mm foto is niet zichtbaar bij mij maar ik ben bekend met de zaak. Heftig verhaal hoor net iets te vaak dat een FM leeggehaald word.
Maar goed blijft relaxed dat ze je een setje reflectors hebben gegeven.

Ik verbaas me over de grote hoeveelheid "bovengemiddelde fietsenmakers" in Utrecht. Snel, Horizon, Beaglebikes, Kok-fietsen en Trek.
egopro schreef:
di 09 apr, 2019 11:22
Ik verbaas me over de grote hoeveelheid "bovengemiddelde fietsenmakers" in Utrecht.
Voor deze fietsenmakers is een grotere aanreistijd minder een probleem dan voor buurtfietsenmakers. Deze fietsenmakers bedienen daarom een groter rayon dan het toch al niet kleine Utrecht. Helemaal ideaal is het feit dat Utrecht-CS voor heel veel Nederlanders regelmatig een onvermijdelijke plek is, en anders de A2 wel.
Samengevat: lokatie.
Leon schreef:
di 09 apr, 2019 11:45
egopro schreef:
di 09 apr, 2019 11:22
Ik verbaas me over de grote hoeveelheid "bovengemiddelde fietsenmakers" in Utrecht.
Voor deze fietsenmakers is een grotere aanreistijd minder een probleem dan voor buurtfietsenmakers. Deze fietsenmakers bedienen daarom een groter rayon dan het toch al niet kleine Utrecht. Helemaal ideaal is het feit dat Utrecht-CS voor heel veel Nederlanders regelmatig een onvermijdelijke plek is, en anders de A2 wel.
Samengevat: lokatie.
Als je vanuit Bunnik de stad Utrecht binnen fietst, kom je hier zo langs. Het verbaasde mij dat toen ik de Oosterspoorbaan overstak (ken ik nog uit mijn Utrechtse schooljaren rond 1970) de rails zijn verdwenen en er wordt hier een nieuw breed fietspad aangelegd. Dat is de spoorlijn die langs het Spoorwegmuseum loopt. Nu staan de stootblokken bij de Abstederdijk.