Al jaren draagt m'n gele Giant oranje spaakreflectoren. Wellicht niet meer van deze tijd, maar ze hebben ook op voorgangers van deze fiets gezeten. Zo lang al, kan ik moeilijk wegdoen. Plastic kunnen na verloop der jaren broos gaan worden. Zo overkwam mij op 5 april j.l. in Wijk bij Duurstede: ik hoorde een paar knallen en van m'n achterwiel brak een oranje spaakreflector in stukken en hij belandde op de bestrating. Maar ik had nog haast om naar mijn overnachting in Bunnik te gaan fietsen, geen tijd om fietsenzaken te zoeken. Dan maar de volgende dag proberen. Zag ik in de vroege ochtend van 6 april op Koningsweg 27 in Utrecht een grote zaak van Trek fietsen. Omdat ik grote steden minder vertrouw (ik zag een vernielde ruit door een inbraakpoging) parkeerde ik mijn bepakte fiets binnen in de ruime zaak. De jongeman achter de desk trok een bedenkelijk gezicht en ging in de magazijn naar op zoek. Hij kwam terug met vier nieuwe oranje spaakreflectoren en ik hoefde er niets voor te betalen. Mijn dank was groot, wat een service!
Helaas heeft Trek geen e-mail adres om mijn dankbaarheid nog eens uit te drukken.
Helaas heeft Trek geen e-mail adres om mijn dankbaarheid nog eens uit te drukken.