Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2584 berichten
Dank voor de review. Ik ga niet naar IJsland en ook niet naar bekende winderige oorden als Schotland of Ierland, dus dat Decathlontentje kan de natte nacht van een overigens mooieweerweekend goed aan.
Even over je foto; ben je niet bang dat ‘s nachts het water stijgt oid? Lijkt me een soort uiterwaard?
Travelmaster schreef:
do 21 mar, 2019 11:57
bdr schreef:
wo 20 mar, 2019 21:35
Een tijdje geleden had ik voor 100€ een versleten 26 inch wielset gekocht met daarin deze "prachtige" naven: waarna een lang verhaal over het proberen recht te breien van een mislukte aankoop volgt...
... ik kan niet anders zeggen dan dat ik je volhardendheid én je openheid bewonderenswaardig vind. Ik heb net een setje lagers voor mijn 350-voornaaf laten komen, plus twee extra. Ik was voor 15,- klaar.
Ik neem mijzelf helemaal niet zo serieus, ik doe zo'n dingen ter lering en ter vermaak. Ik vind dat ook geen mislukte aankoop omdat de wielen uiteindelijk goed rijden en ik nu weet hoe die dingen in elkaar zitten, maar dat ben ik. Overigens maakt DT Swiss de wielen niet die ik wil, dwz j-bend spaken, star ratchet, 32 spaken.

4 lagers voor 15€, dat zullen dan toch geen originele DT Swiss lagers zijn?
Ik schreef het met een niet-getypte knipoog hoor ;). Het zijn inderdaad geen originele DT-Swiss 350 lagers. Maar wel exact hetzelfde type, 6903-(2)RS. Schijnen vrij eenvoudig te vervangen te zijn in het voorwiel. Ik heb overigens ook geen DTSwiss wielen, maar een setje laten maken met de specs die jij beschrijft. Alleen dan met 30mm-brede Ryde Edge velgen en DT Swiss Competition spaken.
Shadow schreef:
do 21 mar, 2019 12:47
Even over je foto; ben je niet bang dat ‘s nachts het water stijgt oid? Lijkt me een soort uiterwaard?
Dat is een gletsjer rivier, en voor zover ik weet kunnen die wel degelijk stijgen, maar langzamer dan een regenrivier.
Vandaag naar Bever gefietst en dat was vruchtbaar.
3 Coleman 240 grams gas blikken gekocht, een MSR Pocket rocket 2 , een Sea to Summit X-pot en daarin ligt een Sea to Summit X-seal go large opbergbak,
Dit alles is lichter dan het enkele gasstel wat ik in mijn bezit hebt.

AfbeeldingAfbeelding
Wouter Duijndam schreef:
za 23 mar, 2019 21:23
Vandaag naar Bever gefietst en dat was vruchtbaar.
3 Coleman 240 grams gas blikken gekocht, een MSR Pocket rocket 2 , een Sea to Summit X-pot en daarin ligt een Sea to Summit X-seal go large opbergbak,
Dit alles is lichter dan het enkele gasstel wat ik in mijn bezit hebt.

AfbeeldingAfbeelding
Ben erg benieuwd naar ervaringen met die X-pot pannetjes. Het concept spreekt me erg aan maar de combinatie staal, siliconen, waterdichtheid en vuur vind ik nog spannend.
AndreM schreef:
za 23 mar, 2019 23:47
Ben erg benieuwd naar ervaringen met die X-pot pannetjes. Het concept spreekt me erg aan maar de combinatie staal, siliconen, waterdichtheid en vuur vind ik nog spannend.
Hier is al een topic over deze pannetjes: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... co#p306045
nicolevelo schreef:
zo 24 mar, 2019 00:05
AndreM schreef:
za 23 mar, 2019 23:47
Ben erg benieuwd naar ervaringen met die X-pot pannetjes. Het concept spreekt me erg aan maar de combinatie staal, siliconen, waterdichtheid en vuur vind ik nog spannend.
Hier is al een topic over deze pannetjes: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... co#p306045
Op basis van die reviews blijf ik gewoon mijn tientallen jaren oude alu pannetjes gebruiken...
Nieuwe fiets aan het bedenken, één ding dat erop moet zijn de 185mm cranks van Thorn;
31813.jpg
31813_1.jpg
4x104 / 4x64mm steek voor Shimano mtb bladen.
39439.jpg
23237.jpg

Paar Ryde Chrina's mee besteld om de order op te toppen, dubbel gebuste velgen zie je steeds minder, zeker extra breed of extra small, de zwarte gaan om Ultegra naven voor m'n Cannondale racer, de zilveren voor een fiets die ik nog ga verzinnen voor m'n vrouw.
Naafje hadden ze ook nog wat leuks in de uitverkoop bij SJS;
33031.jpg
Z'n broertje voor in het achterwiel was niet in de aanbieding helaas, die duikelen we nog wel eens op.
willem.m schreef:
zo 24 mar, 2019 09:40
nicolevelo schreef:
zo 24 mar, 2019 00:05
AndreM schreef:
za 23 mar, 2019 23:47
Ben erg benieuwd naar ervaringen met die X-pot pannetjes. Het concept spreekt me erg aan maar de combinatie staal, siliconen, waterdichtheid en vuur vind ik nog spannend.
Hier is al een topic over deze pannetjes: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... co#p306045
Op basis van die reviews blijf ik gewoon mijn tientallen jaren oude alu pannetjes gebruiken...
Dame en heer, beide bedankt voor deze verhelderende antwoorden.
Ik was met vrouw & dochter naar de Bever gegaan en had dat beter niet kunnen doen.
Vandaag terug gefietst met complete uitzet om te wennen, want ik bedacht mij afgelopen dagen dat 1 pan om in te koken toch wel erg weinig is.
Hierop heb ik gekozen voor een pannensetje van MSR en toen ik rustig de winkel door kon nog een aantal dingen aangeschaft waar ik nog niet bij stil gestaan had.
Een handdoek is er daar 1 van.
Afbeelding
Je weet dat die voordrager ondersteboven zit?
Bedoel je het horizontale stangetje?
Ik zie het! Bedankt voor de tip, ga ze omwisselen. :lol:
Nee de hele drager;
TubusTaraOnLHTD.jpg
Joram, bedankt voor de foto. Ik ga dit aanpassen en ben de wereldfietsers weer meer dan dankbaar.
Mijn lidmaatschap is geen weggegooid geld geweest met alle tips die ik hier tot nu toe verkregen hebt :D
Wouter Duijndam schreef:
di 26 mar, 2019 14:12
willem.m schreef:
zo 24 mar, 2019 09:40
nicolevelo schreef:
zo 24 mar, 2019 00:05


Hier is al een topic over deze pannetjes: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... co#p306045
Op basis van die reviews blijf ik gewoon mijn tientallen jaren oude alu pannetjes gebruiken...
Dame en heer, beide bedankt voor deze verhelderende antwoorden.
Ik was met vrouw & dochter naar de Bever gegaan en had dat beter niet kunnen doen.
Vandaag terug gefietst met complete uitzet om te wennen, want ik bedacht mij afgelopen dagen dat 1 pan om in te koken toch wel erg weinig is.
Hierop heb ik gekozen voor een pannensetje van MSR en toen ik rustig de winkel door kon nog een aantal dingen aangeschaft waar ik nog niet bij stil gestaan had.
Een handdoek is er daar 1 van.
Afbeelding
Kijk: die pannetjes zijn simpel, licht en gewoon goed.
Heb je ook een bakpannetje?
Wouter Duijndam schreef:
di 26 mar, 2019 15:28
Joram, bedankt voor de foto. Ik ga dit aanpassen en ben de wereldfietsers weer meer dan dankbaar.
Mijn lidmaatschap is geen weggegooid geld geweest met alle tips die ik hier tot nu toe verkregen hebt :D
Daar is de Wereldfietser juist voor :D , om ervaringen met elkaar te delen, van gedachten te wisselen en elkaar helpen. Dat versterkt ons. Ik ga pas opzeggen als ik tussen zes planken beland....
Nog wat spulletjes:
sram-avid-bb7-mtn-cable-disc-brake-caliper-with-160mm-rotor-AB005016166010.jpg
Avid BB7's in 200mm en 180mm, 2 setjes van elk, de Kona van vrouwlief krijgt ook nieuwe stoppers (en nieuwe derailleur achter, cassette en ketting)
485-198.jpg
White Industries trapas, lekker simpel en gewone standaard SKF cartridge lagers erin.
HHP-3_003.jpg
Parktool lager pers
BBT-18_002.jpg
Parktool trapas gereedschapje
Rohloff-Caliber-2-Chain-Wear-Indicator-universal-universal-1740-175416-1488365514.jpeg
Rohloff ketting checker, die had ik al lang willen hebben, nu maar eens mee besteld.
Mijn Cumulus slaapzak heb ik zo'n 10 jaar geleden via het forum aangeschaft. Vooral het geringe gewicht en pakvolume heb ik als erg praktisch ervaren. Warm genoeg met eventueel een merino lange onderbroek en dito shirt. Maar na het jaar in Afrika was de isolerende werking er wel zo'n beetje uit, en zaten er meer haren van mijn Ridgeback Thimba in en aan de slaapzak dan donsveertjes. Op de laatste dag van mijn tocht naar Polen heb ik 'm op een camping in een grote container gegooid :(

Na wat rondgekeken te hebben ben ik opnieuw bij Cumulus terecht gekomen, en wel de Lite Line 400. Ietsje zwaarder (700 gram) en ook een wat groter pakvolume, maar nog steeds een uitstekende prijs/prestatie verhouding (volgens de tests dan).

De zon schijnt hier uitbundig, "onze" ooievaar heeft zijn nest weer gevonden op het erf; op pad!

Cheers,

Gee
Schermafbeelding 2019-03-27 om 08.38.44.png
Netjes in de post;
Screenshot_20190313-160615~2.png
Rarara :D