Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 325 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35416 berichten
willem.m schreef:
zo 03 mar, 2019 19:41
Ik had zelfs de Reise Know-How met daarin wandelroutes erbij gepakt, maar kan geen geasfalteerde weg in de omgeving van Leh vinden met het uitzicht op jouw plaatje. Wel ben ik veel mooie andere foto's tegengekomen, waardoor ik zeker nog eens terug wil!
Gaf de reisgids je dan geen informatie over de Sham Valley trek?
Jawel, en ik heb die route ook bekeken (http://www.tripstoladakh.com/sham-trek.html), maar foto's op Google maps geven me geen aanwijzing. Vandaar mijn vragen: Is het een doorgaande bergpas? & Staat een vergelijkbare foto op Google Maps?
Hier misschien, Sumdo pass?
Ik had er ook wat op gezocht maar met weinig herkenningspunten op de foto en geen streetview beelden om te checken moet je al boeddhist zijn om vol te houden. Echter als je het weet is het...

Bijlagen

CarlW schreef:
zo 03 mar, 2019 20:50
Hier misschien, Sumdo pass?
Ik had er ook wat op gezocht maar met weinig herkenningspunten op de foto en geen streetview beelden om te checken moet je al boeddhist zijn om vol te houden. Echter als je het weet is het...
Google Maps kan ons deze keer blijkbaar niet verder helpen. Het plaatje van CarlW lijkt er inderdaad op.De Sumdo pass (of Shingo La) is echter veel hoger en verder weg van Leh. Je passeert de Shingo La als je Zanskar doorkruist op het stuk tussen Darcha en Padum. Zelf wandelde ik het andere stuk van deze adembenemende tocht nl het stuk tussen Lamayuru en Padum.

De foto die ik poste is gemaakt tijdens een kortere trek door de Sham vallei (ook 'babytrek' genoemd ;-)). Een ideale tocht om te acclimatiseren. Je kan hier een andere foto zien van dezelfde plek: https://himalayanecotourism.in/hemis-shukpachan.html. Ik was er te voet, maar nu ik de foto's terugzie bedenk ik dat het machtig mooi moet zijn om er te fietsen.

Wie wil de volgende beurt?
De Shingo La is het inderdaad zeker niet. We waren er in 2015 op fietsvakantie van Leh > Kargill > Padum > Shingo La en verder (geinspireerd door een verslag van Bernice). Daar op 5100 meter ligt geen asfalt. Wel was een rijke Indier een jeep track aan het aanleggen over de Shingo La, waardoor het minder aantrekkelijk wordt om er nog trekkings te doen. Jammer voor de local horsemen die hun inkomsten zo verloren zien gaan.

Plaats je een nieuwe zoekopdracht?
(Als je er geen hebt kan ik er een plaatsen)
willem.m schreef:
zo 03 mar, 2019 21:19
Plaats je een nieuwe zoekopdracht?
OK. Dichterbij deze keer. En met de fiets :oops:
fullsizeoutput_2db.jpeg
De poteau des blancs sablons? In het woud tussen Senlis en de Oise.

https://mapio.net/s/39604621/
CarlW schreef:
zo 03 mar, 2019 21:56
De poteau des blancs sablons? In het woud tussen Senlis en de Oise.

https://mapio.net/s/39604621/
Exact CarlW! Jij bent aan de beurt.
;

Bijlagen

https://www.routeyou.com/nl-be/location ... van-europa
De ontvoering van Europa in Vollezele
aka het braadspit.

Raak Nicole, weer aan jou.
Schermafbeelding 2019-03-04 om 15.27.13.png
nicolevelo schreef:
ma 04 mar, 2019 17:59
Geen idee, maar wel een prachtig plaatje voor een albumcover van een death metal band.
nicolevelo schreef:
Moeilijk te onderscheiden of de meeuw een beeld of echt is, nogal donker in veel tegenlicht en ook wat onscherp.
Kan net zo goed op een stenen zuil geland zijn of is die meeuw wel een kunstwerk?
Achterkant van een grafsteen? :?

Hans
Martin E. van Doornik schreef:
ma 04 mar, 2019 23:49
nicolevelo schreef:
Moeilijk te onderscheiden of de meeuw een beeld of echt is, nogal donker in veel tegenlicht en ook wat onscherp.
Kan net zo goed op een stenen zuil geland zijn of is die meeuw wel een kunstwerk?
De meeuw is deel van het kunstwerk.
willem.m schreef:
ma 04 mar, 2019 18:29
nicolevelo schreef:
Geen idee, maar wel een prachtig plaatje voor een albumcover van een death metal band.
Hier ook geen idee, maar wel een zeer fraaie foto.
Als ik zoek op seagull, raven, crow of meeuw, kraai, raaf in combinatie met gravestone of grafsteen zoek dan blijkt het idee toch niet echt origineel. Dan heb ik nog maar in twee talen gezocht en ben ik er van uitgegaan dat het een grafsteen is.
Is het een meeuw? Is het een grafsteen? Is de steen echt groen of is dit een een instagramsetting om het interessant te maken?
Leon schreef:
di 05 mar, 2019 10:36
Als ik zoek op seagull, raven, crow of meeuw, kraai, raaf in combinatie met gravestone of grafsteen zoek dan blijkt het idee toch niet echt origineel. Dan heb ik nog maar in twee talen gezocht en ben ik er van uitgegaan dat het een grafsteen is.
Is het een meeuw? Is het een grafsteen? Is de steen echt groen of is dit een een instagramsetting om het interessant te maken?
Bij alle toegangswegen van Delfzijl staan er kunstwerken met een meeuw erop maar geen stenen sokkel.
javb2812 schreef:
di 05 mar, 2019 00:03
Achterkant van een grafsteen? :?

Hans
Het is geen grafsteen, maar er zit wel een symboliek achter.