Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plateau maken voor fietsaanhanger - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Plateau maken voor fietsaanhanger

Bert van Sprang schreef:
di 05 feb, 2019 10:53
Betonplex is loodzwaar ....
Voor de afmetingen die TS zal nodig hebben ...
Zowel de trespa en betonplex vind ik -voor het formaat inderdaad- wel overkomelijk qua gewicht, en mooi toepasbaar.
Toch probeer ik eerst maar eens een stuk blank hout te bewerken zodat het redelijk watervast is. Kijken hoe lang dat uit houdt. Ik kom daar nu nog niet aan toe, maar als ik hem klaar heb, zal ik even wat foto's uploaden..
Hugsni schreef:
vr 08 feb, 2019 00:11
Toch probeer ik eerst maar eens een stuk blank hout te bewerken zodat het redelijk watervast is. Kijken hoe lang dat uit houdt. Ik kom daar nu nog niet aan toe, maar als ik hem klaar heb, zal ik even wat foto's uploaden..
Houdt er rekening mee dat als je een plank uit één stuk hout van deze breedte neemt dit kan gaan werken en de sterkte in de richting van de nerf flink tegen kan vallen, sterk afhankelijk van het hout en de dikte uiteraard.
Ben aan een plaatje trespa gekomen.
Deze ga ik binnenkort eens klaar maken. Hoop dat ik met de decoupeerzaag en een kunststof-zaagje een beetje nette snedes krijg in het geheel. Ik wil de hoeken bijvoorbeeld nog wat afronden, en gaten boren voor bevestigen van straps en binders.

Trespa is glad, dus ik zoek naar opties om wat antislip aan te brengen. De antisliptape die ik hier heb is een soort van grof schuurpapier met plaklaag, maar dat schuurt binnen no-time mijn drybag kapot. Ik zat te denken aan stroken binnenband (geplakt). Zou dat enig antislip effect hebben.
Het probleem is ook dat je een vlak vlak hebt. Als je veel grote gaten zaagt in het trespa is dat over, en het scheelt gewicht. Het trespa moet dan wel dik genieg zijn om voldoende sterkte te hebben, maar als het dik is kun je het in de virm van een drager zagen.
Binnenband ergens stevig aan vast lijmen lijkt me een uitdaging, net als netjes zagen met de decoupeerzaag, dat is ook niet mijn grootste talent.
Vanmiddag eens de tijd genomen om een wat te knutselen.
Met twee plaatjes aan de gang gegaan. Één welke past tussen de stoel en achterwiel, en één welke groot genoeg is voor het dragen van de Ortlieb rackpack die ik hier gebruik met een bob-yak. Deze heeft een footprint van 35cm bij 70 cm.

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort eens de drysack vullen met spullen die ik en dochter nodig hebben voor een weekend camperen, en dan passen en meten. Bij de grote tray wordt de tas goed ondersteund, maar wordt de kar op zichzelf wat topzwaar. Met de kleine tray heb je die ondersteuning niet, maar met wat plooien en slim inpakken valt de tas, denk ik, goed om de wielkas heen. Bovendien vind ik de kleine tray optisch mooier, simpeler opgebouwd.
Paar grote gaten erin en de binnenbanden daar doorheen knopen, desnoods als vlechtwerk. Voordeel: minder gewicht, en anti-slipmogelijkheid, en je kunt spanbanden beter vastsjorren.

Mooi huisvlijt hoor!
Hopsa, dit weekend een test-kamp-uitje gemaakt met deze setup.
Afbeelding

En het werkt prima. Althans, net zo goed als met twee kinderen dagritjes maken. Je trekt uiteraard flink wat gewicht achter je aan, en de Weehoo vind ik in z'n algemeenheid niet subtiel in z'n weggedrag. Maar dat mag de pret niet drukken. M'n dochter vind het prachtig. Als ze voluit meetrapt fiets ik zo 35km/u. De tas blijft ook mooi op z'n plek zitten. Ik heb een enkele 'spin' gebruik, en de tas lig min of meer tussen het stoeltje en de wielkas.
Dit is een mooie avondturen setup, om te kamperen, en eens wat meer offroad te fietsen (zoekt al naar een dikke 20" band...)