Prachtige zilveren schicht.
OK. Met moer en geen inbus bedoel je dat de centrale bout van de remmen helemaal door de vorkkroon/achtermannetje gaat. Bij moderne racefietsen worden ze in zo'n microfusion framedeel met een verzonken inbus vastgezet.
Ik zie op de remhoeven ouderwetse cantilever remblokjes zonder schroefdraad. Ik vind dat altijd klote afstellen. Als de remhoeven parallel aan de velg lopen wordt het een stuk gemakkelijker stellen met schroefdraad remblokjes.
Ik zou eerst eens een km of 250 met de huidige configuratie gaan fietsen. Kan je mijmeren over wat je verder nog allemaal wil aanpassen. Met zo'n recht stuur je afvragen hoe lang/hoog de stuurpen moet worden als je met je handen naast de stuurpen op je racestuur zit, hoever je vervolgens naar je raceremmen wil grijpen (de reach), hoe breed je het stuur wil hebben, ergonomische greep in de drop?
Pedalen? Misschien voor schakel/remgrepen kiezen? O, nee, dat kan niet met een 6 speed cassette.
Nou ja gewoon eerst de fiets aanvoelen. kan je met losse handjes fietsen? Wielen er uit en in de hand rondspinnen, luisteren of de naven mooi lopen.
Als je er voor kiest het eerst nog even aan te zien wil ik je wel gratis een paar 300 km oude Koolstop dual compound cantilever remblokjes (zonder schroefdraad) opsturen. Overgehouden van een verandering in plannen en te lui om ze op Marktplaats te zetten. Als je die achter monteert en de oude kabels smeert trek je een rubberstreep op het asfalt. Zelfs met speling in de remmen.
Persoonlijk zou ik het ook wel een uitdaging vinden om met die oude, tijdcorrecte remmen te fietsen.
Op
http://www.gazellechampionmondial.nl (de site doet het vaak niet) kun je met framenummer het bouwjaar zoeken. Er staan ook de originele brochures op.
Hier nog een stukje over de wonderlijke wereld van de Champion Mondial en het husselen van namen en onderdelen door Gazelle.
https://www.fixiemag.com/classics/fixie ... s-gazelle/
Ik zag dat Mafac center-pulls nog wel wat waard zijn. Misschien is ruilen tegen een stel side-pulls ter zijnertijd ook een optie? Heb zelf b.v. o.a. oude racefietspedalen met toeclips bij de Waalsepijl in Arnhem geruild tegen een racestuur dat ik al een jaar op Marktplaats zocht. En hij had nog een ongeopende zak met 100 Campognolo onderbuis kabelstoppers, daar zocht ik er ook 2 van.
Succes met het naar je zin krijgen van de fiets!