Ik vind de voordrager van bijvoorbeeld de Avaghon X29 of de Trek 1120 eigenlijk wel een mooie manier om lichte bagage (rol of tas) te vervoeren op een ATB.
Beide fietsen zijn daartoe voorbereidt met nokjes en of schroefdraad busjes.
Wil eigenlijk zelf iets dergelijks maken voor op een ATB. Maar die heeft geen fixed bevestigings-punten. Een klem om de balhoofdbuis is geen optie door de vorm van het frame/balhoofd.
Ik zoek nu dus een manier om zo'n soort rekje te monteren.
Op de voorvork zit wel 1 gat/schroefdraad (voor verlichting). Dat zou het onderste bevestigingspunt kunnen worden.
Nu heb ik dragers gezien die gemonteerd werden als ware het de spacers onder de stuurpen.
Zou ik een klem om de bestaande spacers kunnen monteren? Of zou dat gaan zwabberen omdat die spacerringen niet vast genoeg zitten (losse ringen)?
Jullie ideeën worden zeer op prijs gesteld, evenals commentaar
.
Groet,
Tom.
Beide fietsen zijn daartoe voorbereidt met nokjes en of schroefdraad busjes.
Wil eigenlijk zelf iets dergelijks maken voor op een ATB. Maar die heeft geen fixed bevestigings-punten. Een klem om de balhoofdbuis is geen optie door de vorm van het frame/balhoofd.
Ik zoek nu dus een manier om zo'n soort rekje te monteren.
Op de voorvork zit wel 1 gat/schroefdraad (voor verlichting). Dat zou het onderste bevestigingspunt kunnen worden.
Nu heb ik dragers gezien die gemonteerd werden als ware het de spacers onder de stuurpen.
Zou ik een klem om de bestaande spacers kunnen monteren? Of zou dat gaan zwabberen omdat die spacerringen niet vast genoeg zitten (losse ringen)?
Jullie ideeën worden zeer op prijs gesteld, evenals commentaar
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Groet,
Tom.