Dat is nu net wat ik hier (zeker in het hoogseizoen) dagelijks zie van de wielertoeristen die hier inmiddels een naam hebben door verworven ... wielerteroristen worden ze hier genoemd.
Off topic, maar nu moet ik toch iets vragen. Hoe herken jij een wielertoerist?
Is iedereen op een racefiets een wielertoerist? (Dan zou ik een wielertoerist zijn zonder het te beseffen)
Of wordt je een wielertoerist als je in groep rijdt? En hoe groot moet die groep dan zijn? Twee, vijf, tien, vijftien? Als de groep slechts 25 km/u rijdt, gaat het dan om wielertoeristen? Of moet dat toch meer dan 32 km/u zijn?
Wordt je een wielertoerist als je rondrijdt in een lullig shirt met reclame van Lotto-Soudal op, en je fiets meer dan EUR 3 500,- gekost heeft? Of volstaat een shirt van de lokale fietsclub? Volstaat het dat je vooraan rijdt met een 52 en achteraan de kleinste versnelling een 27 is?
Ben je wielertoerist als je op je eentje 35 km/u rijdt? (dan worden alle speed pedelecs bereden door wielertoeristen ...)
Een speed pedelec, ik weet ongeveer wat dat is. Maar een wielertoerist?
En trouwens: in mijn ervaring klopt het helemaal niet dat mensen op een racefiets meer verkeersovertredingen maken dan anderen. Rij wat rond in Brussel : de grootste zondaars zijn vrouwen op roestige barrels. "Verkeerslicht? C'est quoi, ça?"