door
Leon » di 06 nov, 2018 10:02
Travelmaster schreef: ↑di 06 nov, 2018 06:25
Los daarvan merk ik geen enkel verschil tussen het aanmaken van mijn branders (Dragonfly en Coleman tweepitter) met een nieuwe fleswasbenzine of de benzine die ik al een paar jaar in weer een andere, stalen, jerrycan bewaar. Nulkommaniks. Misschien day andere toepassingen gevoeliger zijn voor de bewaartermijn van zulk gif...
Ja. Benzinetanks van autos's. De tank van een auto moet namelijk kunnen ademen om te veel drukverschillen te voorkomen. Daarbij staan auto's meestal buiten wat voor flinke temperatuurverschillen kan zorgen. Elke dag gaat er dus benzinedamp uit en 's nachts weer in. Hoe leger de tank hoe groter het effect zowel door de hoeveelheid damp als het weinige volume van de benzine.
Bij moderne (ik weet niet vanaf welk bouwjaar) auto's gaat de ontluchting via een koolfilter om te veel KW-emissies te voorkomen maar dat neemt niet weg dat de brandstof langzaam kan verdampen.
Ik heb ooit een auto op LPG gehad die ook startte op LPG wat betekende dat de weinige benzine die er nog in zat er al jaren in zat.
Toen ik eens problemen met de auto had en de ANWB kwam kijken en de carburateur openmaakte zat daar iets in dat in de verte wel een vage geur had van benzine maar net zo goed water had kunnen zijn....
Aan de andere kant denk ik niet dat de samenstelling van wasbenzine die in een afgesloten fles binnenhuis in het donker bewaard wordt aantoonbaar verandert, ook niet na jaren.