Leon schreef: ↑zo 04 nov, 2018 09:37
Ik zou het vervangen van de trapas ook meteen mee in het zoekplaatje nemen, dat maakt het zoekgebied enorm veel groter. Je bent dan misschien zelfs goedkoper uit.
Op een fiets van 60000 km ga je denk ik ook niet meer iets heel duurs zetten.
Met het eerste ben ik het van harte eens, met het tweede geenszins.
Onze Bridgestones zijn meer dan 30 jaar uit, met laten we eens zeggen 2.000 km per jaar zit ik op een 60.000 km fiets, en ik ben niet van per sé "iets duurs", ik ben zelfs van "als het goed en goedkoop kan dan is het goed", maar verder is eigenlijk niks te duur voor een goed rijdende en mooie fiets, een fiets waar ik meer dan tevreden mee ben, en waar ik tevreden mee wil blijven.
Overigens heb ik zo'n 20 jaar geleden onze Bridgestones stevig onder handen genomen: daarbij ook de trapassen en cranckstellen vervangen, dit deel was nog echt "ouderwets" en weinig subtiel SunTour spul.
Een eenvoudige degelijke Shitmano cassette-trapas met vierkant-passing en het eenvoudigste Campagnolo triple crankstel
(en dat crankstel vroeg om nog wat aanpassingen om tot de gewenste werking te komen). Inmiddels zijn de kettingbladen al lang vervangen door TA vervangers. Of die TA objectief beter zijn weet ik niet maar subjectief lijken ze me in alle opzichten een winst. En die Shitmano-trap-assen: de ene doet het beter/langer als de andere (eentje ging de eerste vakantie al kraken), ze kosten weinig en zijn niet al te moeilijk te vervangen.
BSM