Tsja, het uitzoeken van het meest geschikt zadel is sowieso al erg moeilijk, het gevoel wat men heeft op een zadel verschilt erg van persoon tot persoon, wat de één als aangenaam ervaart kan voor een andere erg onprettig aanvoelen.
Ik vergelijk het wat met de aankoop van een nieuwe matras, die keuze kan ik ook niet maken door een half uurtje te testen.
De lepper zal kunnen getest worden zonder enige koopverplichting, bevalt die mij niet dan word deze terug ingeleverd bij de fietsverkoper.
Maar, aan dat testen van zadels zit toch steeds een beperking, de fietsenmaker kan immers niet alle zadels die ik op mijn lijstje heb staan als testzadel gaan aanbieden. De keuze is immers oneindig.
En, met de keuze van één zadel ben ik er nog niet, ik heb nog een tweede fiets, ook daar zal een ander zitje op moeten komen.
Moest de Lepper meteen een meevaller zijn is het zo opgelost, indien niet dan weet ik niet hoe ik het verder ga aanpakken.
Nog wat zadels die ik ben tegengekomen ... SMP zadels en Ergon.
Wat betreft jouw Selle Anatomica zadel, ik geloof best dat dit een erg goed zadel is maar geen prijsvergelijk met bvb. de Lepper Tourer.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik zo'n Selle Anatomica zeker geen kans wil laten, maar dan moet ik wel zeker zijn dat hem dat is wat ik zoek, na uitvoerig testen dus ... maar ik zou niet weten waar ik hiervoor in belgië terecht zou kunnen.