Het is weer eens tijd voor nieuwe buitenbanden op de tourfiets. Ik heb er nu Continentalbanden op zitten en die waren mwah. Op het internet is er weer oneindig veel keuze. Ik heb nu het oog laten vallen op CST-banden. De ervaringen (ook op deze site) warenpositief maar al van wat langer geleden. Heeft iemand recente ervaring met deze banden? Of met andere buitenbanden met een goede prijs kwaliteitsverhouding?
We moeten wel twee dingen weten: 1. Welk model en maat cst banden je bedoelt. 2. Waar, hoe en hoe lang je met de nieuwe banden wilt fietsen. Dat varieert van af en toe een rondje asfslt bij mooi weer op het knooppuntennet van een lichtgewicht fietser tot een jarenlange trektocht via verweggistan van een zwaarbeladen forse fietser. De term tourfiets is namelijk nogal divers uitgelegd...M&A schreef: ↑vr 14 sep, 2018 08:54Het is weer eens tijd voor nieuwe buitenbanden op de tourfiets. Ik heb er nu Continentalbanden op zitten en die waren mwah. Op het internet is er weer oneindig veel keuze. Ik heb nu het oog laten vallen op CST-banden. De ervaringen (ook op deze site) warenpositief maar al van wat langer geleden. Heeft iemand recente ervaring met deze banden? Of met andere buitenbanden met een goede prijs kwaliteitsverhouding?
Mijn ervaringen met CST zijn van lang geleden, meer dan 10 jaar, en wisselend: één band was best prima maar ging niet lang mee, van een ander setje barstte binnen een jaar het oppervlak op duizend plaatsen. Maar zoals gezegd, dat is tien jaar geleden en dat is voor een huidige beoordeling tien jaar te lang geleden.