Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tijd voor nieuwe buitenband: cst? - Forum Wereldfietser

tijd voor nieuwe buitenband: cst?

Het is weer eens tijd voor nieuwe buitenbanden op de tourfiets. Ik heb er nu Continentalbanden op zitten en die waren mwah. Op het internet is er weer oneindig veel keuze. Ik heb nu het oog laten vallen op CST-banden. De ervaringen (ook op deze site) warenpositief maar al van wat langer geleden. Heeft iemand recente ervaring met deze banden? Of met andere buitenbanden met een goede prijs kwaliteitsverhouding?
M&A schreef:
vr 14 sep, 2018 08:54
Het is weer eens tijd voor nieuwe buitenbanden op de tourfiets. Ik heb er nu Continentalbanden op zitten en die waren mwah. Op het internet is er weer oneindig veel keuze. Ik heb nu het oog laten vallen op CST-banden. De ervaringen (ook op deze site) warenpositief maar al van wat langer geleden. Heeft iemand recente ervaring met deze banden? Of met andere buitenbanden met een goede prijs kwaliteitsverhouding?
We moeten wel twee dingen weten: 1. Welk model en maat cst banden je bedoelt. 2. Waar, hoe en hoe lang je met de nieuwe banden wilt fietsen. Dat varieert van af en toe een rondje asfslt bij mooi weer op het knooppuntennet van een lichtgewicht fietser tot een jarenlange trektocht via verweggistan van een zwaarbeladen forse fietser. De term tourfiets is namelijk nogal divers uitgelegd...

Mijn ervaringen met CST zijn van lang geleden, meer dan 10 jaar, en wisselend: één band was best prima maar ging niet lang mee, van een ander setje barstte binnen een jaar het oppervlak op duizend plaatsen. Maar zoals gezegd, dat is tien jaar geleden en dat is voor een huidige beoordeling tien jaar te lang geleden.
- bijdrage verwijderd (toch maar weer toegegeven aan ..., tja :cry: ) gezien het m.i. walgelijke niveau van onderstaande als vraag verpakte opmerking - 'alsjeblieft zeg'
- moderator en bestuur, grijp a.j.b. nou eens in als dit hier het niveau is! -

beste topic-starter, ik stuur je een pb met mijn beeld bij CST-banden. groet, hoogframe
hoogframe schreef:
vr 14 sep, 2018 09:17
ik heb de band zelf niet gereden, maar wel in handen gehad: de Xpedium, lijkt me een prima trekkingband.
Maken ze maar één type en maat band?
Maat is 37-622.

We gebruiken de tourfietsen voor de 'zondagse tochtjes', in de buurt en een paar keer per jaar voor kampeervakanties met volle bepakking. Sinds kleine D er is, is die bepakking vrij zwaar. Met name de banden achter zijn tijdens de laatste vakantie in twee weken hard afgesleten.

We fietsen meest over geasfalteerde wegen, af en toe stukken slecht asfalt / steenslag / graspad.
Voorlopig blijven we in Noord-West Europa.
Als je gewoon lekker wilt fietsen zet dan de breedste maat Schwalbe Almotions op de fiets die er op passen. Dat kost wat, maar je gaat er veel plezier van hebben.
Als het budget belangrijk is koop dan Schwalbe Marathon Greenguard. Die zijn robuuster maar ook stugger en goedkoper.
Pomp de achterband in jouw geval - ik neem aan een totaalgewicht van zo'n 125 kg - altijd op tot de maximaaal toegestane druk, dat scheelt ook in de slijtage. De voorband tot 70% daarvan.
Cst - liever niet, erg snel scheurtjes in de wangen, zwaar lopen etc. Ervaring met de 50-622 versie.
Helemaal eens met Leon: als het budget er is de 40 mm Almotion.