door
fud0 » zo 27 jan, 2019 10:07
De mens reageert pas als het probleem zichtbaar wordt, is me allang duidelijk, pas als de lucht zwart is, de zee vol plastic ed.
Toen ik 25 jaar geleden begon over dat, als een auto dan slecht is voor het milieu, we dat niet meer moeten doen, of zo min mogelijk, werd ik voor niet normaal aangezien en werd ik nog net niet uitgescholden, maar wel als heel vervelend wegezet door bv. een vertegenwoordiger die dagelijks honderden kilometers maakt voor zijn beroep. Misschien moeten we het beroep vertegenwoordiger, die alleen maar voor hogere onnodige verkoopcijfers wil zorgen, ook uitroeien. Ik wilde die vertegenwoordiger helemaal niet uit de auto praten, ik wilde er alleen over praten, maar dat kon dus, niet eens.
Ik ben er klaar mee. Als iedereen net als ik in de Achterhoek destijds wonend, alles op de fiets had gedaan tussen al die dorpjes en steden aldaar, was de twenteroute nog steeds de twenteroute geweest en kon het ECHT nodige verkeer probleemloos blijven rijden, net zoals zoveel knelpunten meer nog in NL, maar nee hoor, de mensen willen gewoon scheuren in hun auto en gaan klagen over dat ze nu ineens over moeten stappen op elektrisch en dat hen dat duizenden euro's weer gaat kosten. Wie heeft gezegd dat je überhaupt auto 'moet' gaan rijden.
ik was bereid om met een dikke trui voor donker te gaan slapen, om licht en gas etc. te besparen, alles omwille van het milieu, biologisch eten kweken, met z'n ALLEN, zodat het wel te behappen zou zijn, alles wat we DAN nog zouden vervuilen, maar anderen waren dat niet en zijn dat nog steeds niet. Dus tja, ik ben iig zo blij dat ik geen kinderen heb en ze NIETS hoef te ontzeggen en nu maar gewoon doorleven en verhalen aanhoren van zeer intelligente mensen vaak die zeggen, nee maar voor iedere honderd kilometer die ik rijd wordt er ergens een boom geplant.
Alsof die boom kan compenseren wat die auto verbruid.. En dan die mensen die volop bezig zijn hun reis naar MARS voor te bereiden. Geen 1x heb ik iets gehoord over waar al die energie dan vandaan moet komen om er te komen, terwijl dat vliegschaamte to the MAX zou moeten geven, maar dat mag kennelijk zomaar, want de elite die veel geld heeft, wil in nood natuurlijk in een nieuw schoon paradijs kunnen beginnen en als je maar geld hebt is alles te betalen en laat de massa maar wegrotten op moeder aarde.
Zo heerlijk dat was eruit,
ik weet het antwoord niet, de mensen doen maar, doordat we niet geleerd worden, niet voldoende bewust worden gemaakt omdat de ELITE daar geen baat bij heeft. Tot er dus grote rampen gebeuren en er massa's mensen weer doodgaan, ook dat kan de elite niet schelen, ze zien ons als ongedierte die ze makkelijk kunnen inzetten om hun behoeften te bevredigen en om lekker te kicken op hun macht over ons, voor hen zwakke wezentjes, tja.. ik moet het maar 'aanzien', maar het is wel moeilijk, gelukkig gelukkig heb ik geen kinderen dat kan toch niet iedereen zeggen, zo, ben ik cynisch terug, want iedereen met kinderen .. gaat weer excuses verzinnen, want tja, je kunt je toch niet meer laten kennen, als je eenmaal kinderen hebt, niemand geeft toe, want ik doe het op eigenlijk niet zo'n leuke manier, maar het is ook niet leuk en vooral ook NIET persoonlijk bedoeld, maar mensen interpreteren dat vaak wel zo, ik lach me dan dood.
En vwb fietsen, ik vertrek graag van huis, maar soms ga ik met de trein of bus naar plaats van bestemming in Europa, ik heb 1x gevlogen maar dat was voor een mislukt teakhout project, anders was ik nooit naar thailand gevlogen, ik had er zelfs graag op de fiets naar toegegaan, maar durf die landen daarvoor niet te doorkruizen, dat is eigenlijk de hoofdreden waarom ik het niet buiten europa zoek, ik durf het niet als vrouw alleen en ik fiets graag alleen, maar anders, zou ik het allang gedaan hebben, lijkt me heerlijk, in niemandslanden fietsen, lekker met nog veel natuur, maar dat heb je ook nog wel een beetje in eur.