Hartelijk dank voor alle reacties. Het gaat me inderdaad om een grote fles om onder het rijden uit te drinken. De bikebuddy valt dan af. Hoeveel water genoeg is hangt erg af van de omstandigheden maar in warm weer kun je er nauwelijks genoeg van hebben. In Israel leerde ik dat iets van 5 liter per dag dan toch wel de norm is. Als je daarvan de helft onderweg drinkt is dat best een flinke hoeveelheid om op je fiets te hangen. Met de 2.25 liter die ik nu bij me had kwam ik er vaak niet en moest ik onderweg nog aanvullen. En ook dan zat een derde van mijn voorraad in de achtertassen. Dat neemt schaarse ruimte in en je merkt het wel een klein beetje aan het rijgedrag. Meer gewicht naar voren zou dan goed zijn ook al zal ik in de hitte de wijnzak als (eerste te legen) waterzak moeten blijven gebruiken.
Ik zou natuurlijk mijn thermosfles van 0.75 liter kunnen vervangen door een grote waterfles maar ik vind die thermosfles wel handig om 's morgens al heet water te hebben voor een snelle kop thee en koffie.
Als Klean Kanteen gewoon een sportscap drinktuit zou naken voor hun 40 oz wide mouth fles was alles opgelost. If only...
Ik zou natuurlijk mijn thermosfles van 0.75 liter kunnen vervangen door een grote waterfles maar ik vind die thermosfles wel handig om 's morgens al heet water te hebben voor een snelle kop thee en koffie.
Als Klean Kanteen gewoon een sportscap drinktuit zou naken voor hun 40 oz wide mouth fles was alles opgelost. If only...