Je wilt zeggen dat als je op individueel niveau geen zekere observatie kunt doen, je die observatie wel op populatieniveau kunt doen?Wim schreef: ↑zo 19 aug, 2018 14:12Ik heb je net een voorbeeld gegeven van een van je drogredeneringen, namelijk dat als er op individueel niveau geen zekere observaties gedaan kunnen worden dat op populatieniveau ook niet kan. Je kunt hier informatie krijgen over de geneugten van het fietsen, maar alles wat jij lijkt te doen is de lofzang zingen van de ebike, wat in mijn ogen en in die van velen hier toch echt geen fiets is. Als je wilt weten wat een fiets voor je kan beteken moet je zelf fietsen, zolang het nog kan, en lekker zweten.
Dat is een constructie die er bij mij inderdaad niet ingaat. Als het in het klein al mis gaat(1+1 is geen 3), kan je niet zeggen laten we het maar 100 keer doen, dan werkt het wel(100+100 is nog steeds geen 300). Als je geen individu tegenkomt die iets is, kan je ook niet zeggen dat zoveel % dat is.
Het lijkt sommigen misschien dat ik een lofzang op de e-bike pleeg. Ik denk dat die indruk vooral ontstaat bij degenen die zonder ervaring met e-bikes dingen zeggen over e-bikes die gemakkelijk te weerleggen zijn .
Zoals het het idee dat omdat je gemiddeld meer dikke/hoge BMI mensen ziet op e-bikes t.o.v. gewone fietsen, e-bikes je dik/hoge BMI zou maken. En het voortdurend niet doorhebben dat je op een e-bike de ondersteuning ook omlaag en uit kunt zetten......in het laatste geval heb je gewoon een fiets, beetje zwaarder maar verder gewoon trappen en zweten.
Ik geniet er zeker van als ik zelf aan het fietsen ben. Vaak zonder ondersteuning, maar net zo vaak met. Hangt helemaal af van de rit die ik maak, of ik naar werk/visite ga en of ik daar bezweten wil aankomen. Dan bewaar ik het zweten wel voor de terugweg. Dan gaat de ondersteuning uit en rij ik soms een flink aantal kilometer extra totdat ik merk de benen niet meer rond te krijgen. En die zware e-bike kost toch al meer inspanning.
Als ik een rondje fiets voor de lol dan doe ik dat vaak zonder de accu aan. Maar door een accu aan te zetten kom ik verder en geniet ik van nieuwe indrukken. Mijn hartslag gaat in beide gevallen omhoog en zweten doe ik in beide gevallen evenveel. Ik geniet vooral meer.