Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Etrex down - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Etrex down

De tovenaar schreef:
wo 04 jul, 2018 12:26
peter de rijk schreef:
wo 04 jul, 2018 12:16
Leon schreef:
wo 04 jul, 2018 10:52
Als Garmin wat voor je doet is dat vriendelijk van ze.
Precies. Feitelijk is die hele fabrieksgarantie volstrekt oninteressant, want je rechten als consument zijn tegenover de verkopende winkelier veel uitgebreider.
Maar wat doe je dan als de winkelier zoals ik al twee keer heb meegemaakt doorverwijst naar Garmin?
Sleep je ze dan voor de rechter? Daar heb ik geen zin in.
Je zou dan moeten proberen er over te praten.
Maar oké ik heb ook meerdere malen een bandenimporteur opgebeld met de vraag waarom ze die banden in hun jaarcollectie hadden omdat mijn winkelier doodleuk beweerde dat ze niet niet te krijgen waren. Een week later kon ik ze dan bij mijn winkelier ophalen. Die man had geen idee waarom ze naar hem waren opgestuurd.
Later kreeg ik godzijdank internet.
Daar speculeren ze ook op, ben ik bang... In. Ieder geval een volgende aankoop elders doen, en misschien iets via de rechtsbijstand en Social Media...
De tovenaar schreef:
di 03 jul, 2018 23:28
CarlW schreef:
di 03 jul, 2018 21:35
De tovenaar schreef:
di 03 jul, 2018 17:13

Dan ben je bij Garmin aan het verkeerde adres. Ze bieden je na die garantietermijn alleen een refurbished toestel aan voor iets van €100.
Echt? Denk niet dat ik daar zou op ingaan.
Helaas al een paar keer zelf meegemaakt, toestel na iets meer dan 2 jaar stuk, geen garantie meer.
Zoek maar op "omruilvoorstel" op forum.gps.nl daar vind je veel meer voorbeelden.
Op het eerste zicht geldt die 100 euro voor de duurdere modellen, in de mail die ik van Garmin kreeg was sprake van 45 euro voor een ETrex20x.
CarlW schreef:
wo 04 jul, 2018 12:50
Op het eerste zicht geldt die 100 euro voor de duurdere modellen, in de mail die ik van Garmin kreeg was sprake van 45 euro voor een ETrex20x.
Ah dat valt dan wel weer mee, is iig goedkoper dan een advocaat inschakelen :wink:
Onlangs constateerde ik scheurtjes in de coating op de bedieningsknoppen van mijn Etrex 30. Gezien de leeftijd van het toestel heb ik de gok gewaagd en de knoppen ingesmeerd/gecoat met seamsealer die je normaal gesproken voor tentnaden gebruikt. Het hecht uitstekend, nog geen idee wat het op de lange termijn gaat doen.
Wat mij betreft een goede levensduurverlenger.
Roald schreef:
zo 22 jul, 2018 17:43
Onlangs constateerde ik scheurtjes in de coating op de bedieningsknoppen van mijn Etrex 30. Gezien de leeftijd van het toestel heb ik de gok gewaagd en de knoppen ingesmeerd/gecoat met seamsealer die je normaal gesproken voor tentnaden gebruikt. Het hecht uitstekend, nog geen idee wat het op de lange termijn gaat doen.
Wat mij betreft een goede levensduurverlenger.
Over wat voor levensduur heb je het dan? Over hoe vaak gebruik per week in het fietsseizoen?
Het wordt met die sealer erop pas spannend als het nat wordt denk ik. Hopelijk blijft het zitten.
De Etrex 30 van mij krijgt binnenkort een nieuwe bovenkant, geen zin in gezeur met de verkoper of Garmin zelf. Nu moet ik erbij vertellen dat het ding inmiddels 6 jaar oud is, en om dan voor €45,- een nieuwe bovenkant te moeten kopen is dan nog steeds veel geld voor velen, een nieuwe is nog duurder. Wat me wel verbaasd is dat het blijkbaar alleen mogelijk is voor een Rus om reserveonderdelen te hebben (en te verkopen) en de rest van de wereld niet.
De kwaliteit rubber (als het rubber is) die Garmin verwerkt in zijn toestellen heeft dus een beperkte houdbaarheidsdatum, de HCx die ik hiervoor had had min of meer hetzelfde euvel, dat is toen wel netjes nog binnen garantie opgelost.

Nadat ik deze heb gerepareerd gaat er een stuk van een binnenband omheen om wat extra bescherming te bieden.
Onderweg heb ik 1 van de gaten weten te repareren met Tear-aid, wel even goed schooonmaken met de bijgeleverde alcoholdoekjes, maar dat bleef wel zitten (ook bij de hoge temperaturen). Het andere gat was helaas niet meer te maken, 1 van de drukknoppen kwam namelijk ook mee los.
Leon schreef:
zo 22 jul, 2018 18:17
Roald schreef:
zo 22 jul, 2018 17:43
Onlangs constateerde ik scheurtjes in de coating op de bedieningsknoppen van mijn Etrex 30. Gezien de leeftijd van het toestel heb ik de gok gewaagd en de knoppen ingesmeerd/gecoat met seamsealer die je normaal gesproken voor tentnaden gebruikt. Het hecht uitstekend, nog geen idee wat het op de lange termijn gaat doen.
Wat mij betreft een goede levensduurverlenger.
Over wat voor levensduur heb je het dan? Over hoe vaak gebruik per week in het fietsseizoen?
Het wordt met die sealer erop pas spannend als het nat wordt denk ik. Hopelijk blijft het zitten.
Tsja, daar moet ik nog achter komen, ik denk dat de combi vorst-felle zon nogal negatieve invloed zal hebben.

Hoe veel ik kampeer laat ik in een openbaar forum graag in het midden... op lange dagtochten en wandelingen gaat ie ook nogal eens een keer mee. ;)
Roald schreef:
wo 25 jul, 2018 18:32
Leon schreef:
zo 22 jul, 2018 18:17
Roald schreef:
zo 22 jul, 2018 17:43
Onlangs constateerde ik scheurtjes in de coating op de bedieningsknoppen van mijn Etrex 30. Gezien de leeftijd van het toestel heb ik de gok gewaagd en de knoppen ingesmeerd/gecoat met seamsealer die je normaal gesproken voor tentnaden gebruikt. Het hecht uitstekend, nog geen idee wat het op de lange termijn gaat doen.
Wat mij betreft een goede levensduurverlenger.
Over wat voor levensduur heb je het dan? Over hoe vaak gebruik per week in het fietsseizoen?
Het wordt met die sealer erop pas spannend als het nat wordt denk ik. Hopelijk blijft het zitten.
Tsja, daar moet ik nog achter komen, ik denk dat de combi vorst-felle zon nogal negatieve invloed zal hebben.
Ook alle vettige dingen tasten rubber aan, en zeker slecht rubber: huidvet, pindakaas, boter, zonnebrandcreme etc. Daar is moeilijk aan te ontkomen als je het apparaat wilt gebruiken.
Nu fiets ik dus met hele handschoenen, en niet met van die met afgeknipte vingertoppen, ook dan slijten de knoppen dus binnen in mijn geval 6 jaar. Vandaag uit Rusland wel de vervangende bovenkant mogen ontvangen, binnen een anderhalve week voor $45,- via ebay.
Leon schreef:
wo 25 jul, 2018 21:02
Roald schreef:
wo 25 jul, 2018 18:32
Leon schreef:
zo 22 jul, 2018 18:17
Over wat voor levensduur heb je het dan? Over hoe vaak gebruik per week in het fietsseizoen?
Het wordt met die sealer erop pas spannend als het nat wordt denk ik. Hopelijk blijft het zitten.
Tsja, daar moet ik nog achter komen, ik denk dat de combi vorst-felle zon nogal negatieve invloed zal hebben.
Ook alle vettige dingen tasten rubber aan, en zeker slecht rubber: huidvet, pindakaas, boter, zonnebrandcreme etc. Daar is moeilijk aan te ontkomen als je het apparaat wilt gebruiken.
Het toestel heb ik nu vijf jaar als je dat bedoelde, en het ging mij om de houdbaarheid van de aangebrachte
seamsealer.
Decathlon heeft me een nieuwe GPS gegeven.

Op 27 juli heb ik het toestel binnengebracht hier in Anderlecht, met aankoopbewijs dd 3/03/2016. D-man schrijft me een reçuutje en de Etrex gaat in een doos, recht naar Garmin, zegt hij me. Vorige week krijg ik telefoon uit Antwerpen van de aankoopdienst van Decathlon met de vraag wanneer ik het toestel heb aangekocht. Doe mijn hele verhaal opnieuw en de aankoopdienstman legt me de "refurbished"-politiek van Garmin uit. Hij kan of wil echter geen bedrag noemen, waardoor het moeilijk discussieren is, Een mailtje van hem naar Garmin zou daar binnen de paar dagen uitsluitsel over moeten geven. Kwartier later staat er out of the blue een berichtje van de aankoopdienst op mijn telefoon dat ze "er hier nog één gevonden hadden" en dat het (nieuwe) toestel op mijn naam naar de winkel in Anderlecht zal worden gestuurd.

Ik geef dit maar mee om te zeggen dat het hele geval nogal chaotisch is afgehandeld, dat mijn defecte Etrex nooit bij Garmin is geraakt en dat ik het raden heb naar de reden waarom de aankoopdienst plots beslist heeft om me een ander toestel te sturen. Overigens bleek er in Anderlecht uiteindelijk een Etrex 20 en geen 20X voor me klaar te liggen, zodat er nog wat over en weer geloop nodig was om het helemaal rond te krijgen. Ik had graag Garmin's naverkoopdienst eens gehoord over de kwetsbaarheid van het pookje of het rubber er omheen, maar kan uiteraard niet klagen over hoe het uiteindelijk is afgelopen. Even heb ik er aan gedacht om de mindere autonomie voor lief te nemen en up te graden naar een pookloze GPSMAP, maar dat toestel blijkt (vreemd genoeg) ook nog eens een slechtere schermresolutie te hebben. Dus maar weer voor de pook gekozen, en hopen dat hij nu wat langer meegaat.